هشدار امارات متحده عربی؛ در زمان شیوع کرونا به خارج سفر نکنید

هر کسی که به خارج از امارات سفر کند، پس از بازگشت قرنطینه می‌‌شود

ویروس کرونا تاکنون به ۸۵ کشور سرایت کرده و بیش از ۳۲۰۰ نفر را در جهان به کشتن داده است. -  REUTERS/Christopher Pike/File Photo

امارات متحده عربی به ساکنین این کشور از جمله شهروندان خارجی گفت در زمان ادامه شیوع بیماری کووید-۱۹ به هیچ کشور خارجی سفر نکنند. 

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، وزارت حفاظت از بهداشت و جامعه امارات، این هشدار را در تاریخ پنجم مارس صادر کرد. 

مسئولان امارات گفتند هر کسی که به خارج سفر کند، ممکن است لازم باشد که پس از بازگشت خود را قرنطینه کند. 

دو شرکت هوایی عمده در امارات متحده عربی مستقر هستند: خطوط هوایی امارات که متعلق به دولت است و از فرودگاه بین‌الملی دبی پرواز می‌کند و خطوط هوایی اتحاد که در ابوظبی است. 

در نتیجه شیوع ویروس کرونا، هر دوی این خطوط هوایی با سقوط تقاضای مسافران مواجه شده‌اند. ویروس کرونا تاکنون به ۸۵ کشور سرایت کرده و بیش از ۳۲۰۰ نفر را در جهان به کشتن داده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به دنبال لغو پروازها به ایران، بحرین و چین به دنبال شیوع ویروس، شرکت هوایی امارات از کارکنانش خواسته تا به مرخصی بدون حقوق بروند. 

عادل الرضا مدیر شرکت امارات در بیانیه‌ای گفت:‌ «با توجه به وجود منابع اضافی و این واقعیت که بسیاری از کارکنان مایل به گرفتن مرخصی هستند، گزینه مرخصی بدون حقوق به مدت یک ماه را در اختیار کارمندانمان قرار داده‌ایم.»

اتحاد نیز با تدابیر مشابهی از برخی کارکنانش خواست تا در راستای کاهش تقاضا و پروازها، تقاضای مرخصی خود را ارائه دهند. 

 یک سخنگوی اتحاد به شبکه گالف نیوز گفت که این شرکت هوایی از کارکنان بخش خلبانی خواسته «تا در پاسخ به کاهش تقاضا بر اثر انتشار ویروس کرونا، تا ماه آوریل به مرخصی باحقوق بروند.»

این خطوط هوایی گفته است:‌ «محدودیت‌های جهانی بر سفر و به تعویق افتادن مناسبات و رویدادها باعث شده تا بسیاری از مسافران برنامه‌های مسافرتی خود را تغییر دهند و این شرکت از جمله شرکت‌های فراوانی است که در راستای این تغییرات عمل می‌کند.»

پیش‌بینی می‌شود که توصیه اخیر مسئولان امارات متحده عربی، تاثیر بیشتری نیز در کاهش فعالیت و پروازهای بین‌المللی این دو شرکت عمده هوایی داشته باشد. 

همزمان، یاتا، انجمن بین‌المللی نقل و انتقال هوایی پیش‌بینی کرده است که انتشار ویروس کرونا می‌تواند در سال جاری تا ۱۱۳ میلیارد دلار به این صنعت ضرر بزند که چهار برابر پیش‌بینی‌های اولیه است. 

 پیشتر، صنایع نقل و انتقال هوایی تخمین زده بودند که انتشار ویروس مرگبار کرونا ۲۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ضرر در بر داشته باشد، اما این تخمین بر این اساس بود که تاثیر ویروس کرونا «محدود به بازارهای مرتبط با چین شود.»

© The Independent

بیشتر از جهان