مجرم شناختن مترجم ارتش آمریکا برای درز اطلاعات

طاها تامپسون طی دوره‌ای شش هفته‌ای به ده‌ها پرونده دسترسی داشت

ساختمان وزارت دفاع آمریکا در شهر واشینگتن - STAFF / AFP

وزارت دادگستری ایالات متحده از محکومیت یک پیمانکار وزارت دفاع آمریکا به اتهام درز دادن اطلاعات محرمانه نظامی به بیرون خبر داد.  دادستان‌های فدرال آمریکا، مریم طاها تامپسون را به درز دادن اطلاعات به بیرون و به خطر انداختن پرسنل نظامی آمریکا متهم کرده است. 

گفته می‌شود این مترجم و پیمانکار ارتش ایالات متحده، اطلاعات محرمانه را به یک شهروند لبنان مرتبط با حزب‌الله داده است.  این اطلاعات از جمله در برگیرنده نام‌، عکس‌ها و اطلاعات افرادی است که منابع اطلاعاتی سازمان‌های امنیتی آمریکایی به شمار می‌روند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دادستان‌ها می‌گویند در جست‌وجوی منزل این زن ۶۱ ساله، در اتاق او دست‌نوشته‌هایی به زبان عربی پیدا کردند. این یادداشت که زیر تشک او پنهان شده بود ‌دربرگیرنده اطلاعاتی درباره سیستم‌های کامیپیوتری وزارت دفاع و همچنین هشدار به یک فرد مرتبط با حزب‌الله بود که هدف وزارت دفاع آمریکا بوده است. 

 گفته می‌شود که خانم طاها تامپسون طی دوره‌ای شش هفته‌ای، از آغاز دسامبر ۲۰۱۹ و همزمان با حملات هوایی ایالات متحده علیه نیروهای تحت حمایت ایران در عراق، به ده‌ها پرونده دسترسی داشت. 

 بیانیه وزارت دادگستری آمریکا صراحتا گفت که برای حفاظت از اطلاعات محرمانه آمریکا، «از هیچ کاری فروگذار نمی‌کند.»

تیموتی جی-شی، دادستان آمریکا در شهر واشنگتن گفت: «این مسئله تهدیدی بزرگ علیه امنیت ملی ماست، جان افراد را به خطر انداخته و خیانت علیه نیروهای مسلح ما به شمار می‌رود.»

او همچنین گفت:‌ «اتهاماتی که امروز درج کردیم باید هشداری باشد برای تمامی افرادی که اطلاعات محرمانه دفاع ملی را به سازمان‌های تروریستی درز می‌دهند.»

خانم طاها روز ۲۷ فوریه در یک پایگاه نظامی آمریکایی در خارج از این کشور بازداشت شد. 

© The Independent

بیشتر از جهان