«بعد از دست زدن به اسکناس دست‌هایتان را بشورید»

ویروس کرونا؛ استفاده از پرداخت الکترونیکی به جای اسکناس

 سخنگوی بانک مرکزی انگلستان می‌گوید باکتری‌های روی اسکناس‌ها فرقی با باکتری‌های روی « سایر سطوح» ندارد- PIXABAY

سازمان بهداشت جهانی (دبلیو.اچ.او) اعلام کرد حالا که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده مردم از اسکناس استفاده نکنند تا این بیماری کشنده انتقال نیابد.

سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند مردم به جای اسکناس تا حد امکان از پرداخت‌های الکترونیکی استفاده کنند و وقتی هم که چاره‌ای جز استفاده از اسکناس نیست بلافاصله بعد از لمس اسکناس دست‌شان را بشویند.

این در حالی است که چین و کره جنوبی در چارچوب برنامه‌های جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، ضدعفونی کردن و جداسازی اسکناس‌های دست‌خورده را آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر بانک مرکزی انگلستان برنامه‌ای برای انجام چنین کاری ندارد.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در پاسخ به این پرسش که آیا استفاده از اسکناس می‌تواند باعث انتقال ویروس کرونا شود یا نه به نشریه تلگراف گفت: «سئوال خوبی است، بله امکان دارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«می‌دانیم که پول خیلی دست به دست می‌شود و ممکن است به انواع باکتری‌ها و ویروس‌ها و امثال آن‌ها آلوده شود.»

این سخنگو افزود: «توصیه ما به مردم این است که بعد از لمس اسکناس به صورت‌شان دست نزنند و دست‌شان را بشویند. در صورت امکان بهتر است از پرداخت الکترونیکی استفاده کنند.»

 سخنگوی بانک مرکزی انگلستان هم می‌گوید باکتری‌های روی اسکناس‌ها فرقی با باکتری‌های روی « سایر سطوح» ندارد. این سخنگو گفت: «اسکناس هم مثل هر چیز دیگری که افراد پرشماری آن را لمس می‌کنند می‌تواند به باکتری یا ویروس آلوده شود. اما خطر لمس کردن اسکناس‌های پلیمری از لمس کردن چیزهای عادی دیگر مثل نرده‌ها، دستگیره در، یا کارت‌های اعتباری بیش‌تر نیست.»

طبق تازه‌ترین آمار تا کنون ۵۱ نفر مبتلا به ویروس کرونا در بریتانیا شناسایی شده است.

شمار مبتلایان در کل جهان بیش از ۹۰ هزار نفر است و بیش از ۳ هزار نفر نیز تا کنون بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان