استیو بنن: ویروس کرونا انتخاب مجدد ترامپ را تضمین می‌کند

دستیار پیشین ترامپ می‌گوید شیوع کرونا برای رئیس جمهور آمریکا لحظه‌ای حیاتی است

استیو بنن می‌گوید در بحبوحه ترس و نگرانی از شیوع کرونا، رئیس جمهور کشور را سروسامان خواهد داد  - PHILIPPE HUGUEN / AFP

استیو بنن دونالد ترامپ را به وینستون چرچیل و رئیس جمهور اسبق آمریکا، فرانکلین روزولت، تشبیه کرده و ادعا می‌کند که اگر ترامپ با موفقیت شیوع ویروس کرونا را مدیریت کند و بحران اقتصادی ناشی از آسیب وارد شده به بازارهای جهانی در اثر این ویروس را کاهش دهد، دوباره به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب خواهد شد.

این استراتژیست سابق کاخ سفید ادعا می‌کند که در بحبوحه ترس و نگرانی از شیوع کرونا، رئیس جمهور کشور را سروسامان خواهد داد.

استیو بنن، که مسئول سابق وبسایت راست‌گرای «برایت‌بارت» و معمار «ناسیونالیسم عوام‌گرایانه» ترامپ بوده، می‌گوید: «اکنون لحظه‌ای سرنوشت‌ساز برای ترامپ است.»

وی روز یکشنبه در گفتگو با فاکس نیوز گفت: «رئیس جمهور باید از طریق مقابله با ویروس کرونا و همچنین مقابله با سقوط بازار سهام، کشور را سروسامان دهد. اگر او این کار را بکند، دیگر لازم نیست نگران انتخابات ۲۰۲۰ باشیم.»

استیو بنن گفت رقابت بین نامزدهای دمکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به «جنبش هوادر برنی و ضد برنی» تبدیل شده و ادعا کرد که رای دهندگان آفریقایی-آمریکایی «که برای حزب دموکرات بسیار حیاتی هستند» از برنی سندرز سناتور ورمانت که در حال حاضر در نظرسنجی‌های ملی پیشتاز است، حمایت نمی‌کنند.

 بنن گفت: «آنها علاقه‌ای به سوسیالیسم، بنیادگرایی و انقلاب ندارد. آنها مردمانی بسیار عملگرا و واقع‌بین هستند.»

با این حال، جدیدترین نظرسنجی‌های ملی حاکی از افزایش حمایت سیاهپوستان از سندرز است.

او همچنین این ادعای مکرر ترامپ را که سندرز از حزب دمکرات طرد شده است، تکرار کرد با این امید که رقابت‌های مقدماتی بین نامزدهای دمکرات دچار تنش و ستیزه‌جویی شود تا در نهایت کاندید ضعیفی برای رویارویی با ترامپ باقی بماند. (بیشتر نظرسنجی‌ها حاکی از این است که آقای سندرز در رقابتی سخت با اختلاف اندکی ترامپ را شکست خواهد داد.)

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استیو بنن اشاره کرد که به احتمال زیاد نامزد میلیاردر، مایکل بلومبرگ، از ثروتش برای حمایت از یکی از کاندیدهای «هسته قدرت» استفاده خواهد کرد و دوباره تلاش خواهد کرد که گوی نامزدی را از برنی برباید. وی همچنین اشاره کرد که کنگره ملی دموکرات طی یک نشست هماهنگ‌شده سندرز را از حزب اخراج خواهد کرد.

بنن می‌گوید «به همین دلیل، من بر این باورم بسیاری از حامیان برنی در نهایت از ترامپ پشتیبانی خواهند کرد.»

وی همچنین اشاره کرد که ممکن است هیلاری کلینتون یا میشل اوباما، بانوی اول سابق آمریکا، در آخرین لحظات نامزد شوند.

او گفت «اگر کنگره ملی دموکرات تشکیل جلسه دهد و آنها مستأصل شوند و برنی خیلی از ترامپ عقب باشد، ممکن است خانواده‌های اوباما و کلینتون به هر دری بزنند تا ترامپ را  شکست دهند.»

© The Independent