کولاک دختران رزمی کار ایرانی

عکس از ایرنا

دختران رزمی کار ایرانی در رشته های کاراته و تکواندو طی چند روز گذشته غوغایی به پا کردند.

تیم ملی کاراته زنان در رقابت های لیگ جهانی کاراته سری آ در ترکیه با کسب سه مدال طلا تاریخ ساز شدند. تیم کاتای ۳ نفره زنان با ترکیب پریسا رحمانی، مائده نصیری پی و مهری یزدانی موفق به کسب مدال طلا شد و طراوت خاکسار در وزن ۵۵- و حمیده عباسعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم در مبارزات انفرادی طلایی شدند.  

روز پنجشنبه گذشته نیز، مهلا مومن زاده، ملی پوش ۴۶- کیلوگرم تکواندو در اولین رقابت جهانی در رده بزرگسالان تا آستانه کسب مدال طلای جهان پیش رفت و در آخرین مرحله موفق به کسب مدال نقره جهانی برای ایران شد.  

مومن زاده در مسابقات قهرمانی جهان تکواندو در منچستر انگلستان پس از شکست همه رقبایش، بازی نیمه نهایی را نیز با نتیجه ۱۱ بر ۹ با پیروزی در برابر «تان ژیو» از چین پشت سر گذاشت و امید کسب مدال طلا شد. گفتنی است، تکواندو کار چینی دارنده مدال برنز گرنداسلم ۲۰۱۸ است. پیش از این بازی، او «آینور یواشپای» از قزاقستان را با نتیجه ۲۱ بر یک، «جوردین اسمیت» دارنده مدال برنز اروپا از انگلیس را با نتیجه ۱۷ بر ۷ ، «گالینا مدودوا» از روسیه را با نتیجه ۲۳ بر ۳ و «لنا استوجکویک» دارنده مدال برنز بازی های المپیک جوانان از کرواسی را با نتیجه ۳۰ بر ۲۰ شکست داده بود.

مهلای ۱۷ ساله در رده فینال، به مصاف «جائه یونگ سیم» از کره جنوبی رفت و ۱۱ بر ۶ شکست خورد و به مدال نقره دست یافت. هرچند مومن زاده قهرمانی جهان و آسیا را در رده سنی پایه در کارنامه دارد. تاکنون تنها کیمیا علیزاده موفق به کسب مدال نقره و برنز در مسابقات جهانی تکواندو شده بود.

در بیست و چهارمین دوره از این مسابقات ۹۷۵ تکواندو کار از ۱۵۰ کشور به مدت پنج روز به مصاف هم رفتند که نفرات اول تا سوم به ترتیب ۱۲۰، ۷۲ و ۴۳.۲۰ امتیاز برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ دریافت خواهند کرد.

بیشتر از ورزش