آمار رسمی تلفات ویروس کرونا در ایران به بیش از ۲۵ نفر افزایش یافت

ترکیه همه پروازها را متوقف کرد، قطر و کویت شهروندانشان را خارج می‌کنند

آمار رسمی نشان می‌دهد که تا کنون (پنجشنبه هشت اسفند ۱۳۹۸)، ۲۵ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و تعداد مبتلایان نیز ۱۴۱ نفر گزارش شده است. ایرنا می‌گوید ۲۰ استان ایران درگیر شیوع ویروس کرونا هستند.

این درحالی است که آمارغیررسمی تا بیش از ۱۰۰ مورد مرگ را اعلام کرده‌اند. نتیجه تحقیق محققان کانادایی نیز حاکی از آن است که دست‌کم ۱۸ هزار و ۳۰۰ نفر در ایران به کرونا مبتلا هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی یکی پس از دیگری پروازهای خود در مسیر ایران را لغو می‌کنند . ترکیه در تازه‌ترین اقدام همه پروازهای باری و مسافربری خود به ایران را لغو کرده است. کشورهای همسایه ایران از پاکستان و گرجستان تا کویت و لبنان و عراق مواردی از ابتلا به کرونا را گزارش کرده‌اند که منشاء آن مسافران ایرانی بوده‌اند. قطر و کویت در حال تخلیه شهروندان خود از ایران هستند و روسیه صدور ویزا برای ایرانیان را لغو کرده،‌ اما مقامات تهران می‌گویند شرایط تحت کنترل است و از ایزوله شهر قم به عنوان کانون کرونا خودداری می‌کنند. این در حالی است که عربستان سعودی ورود زائران برای حج عمره را تعلیق کرده است و موضوع لغو کامل بازی‌های المپیک توکیو مطرح است. ووهان چین نیز به عنوان منشاء کرونا با ده ها میلیون نفر جمعیت قرنطینه شده است.

ایران در حال حاضر بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را در خارج از چین به ثبت رسانده‌ است. با این حال ایرنا گزارش داده که نماینده سازمان بهداشت جهانی در سفر به ایران «توانمندی و عملکرد ایران را یک نمونه موفق و مثال‌زدنی» توصیف کرده است.  مقامات وزارت بهداشت نیز در این نشست ادعا کردند که ایران از «تمامی توانمندی‌های فنی و تخصصی لازم» برای مقابله با کرونا برخودرار است.

بیشتر از