تداوم بارش‌ها؛ ۴۶ شهر ایران در محاصره سیل

اخطار وقوع سیل در ۱۸ استان

عکس از سیل ماه گذشته در روستای دشتیاری در استان سیستان بلوچستان -ALIREZA MASOUMI / ISNA  AFP

سامانه بارشی که از شامگاه روز دوشنبه به ایران وارد شده ، استان لرستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری را با وضعیتی بحرانی روبه‌رو کرده است.

هم‌اکنون شهرهای خرم‌آباد، کوهدشت، پلدختر، دورود، دلفان و چگنی با بیشترین مشکلات ناشی از سیل مواجه شده‌اند.

در شهرستان کوهدشت در استان لرستان، ارتباط ۸۹ روستا با مرکز این شهرستان قطع شده است. در بسیاری از این روستا‌ها خطور انتقال برق نیز آسیب دیده‌اند و شبکه آب آشامیدنی بهداشتی هم از کار افتاده است.

بنا به گزارش ایرنا، از ظهر دیروز راه ارتباطی ۱۳ روستای منطقه معمولان به دلیل بارش شدید باران مسدود و راه ارتباطی ۱۳ روستای این بخش قطع شد. جاده معمولان - خرم آباد و معمولان به پلدختر بر اثر ریزش کوه و آبگرفتگی مسدود شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پلدختر سیلاب وارد شهر شده و دست‌کم ۲۷ واحد مسکونی را از بین برده است. بخش عمده‌ای ازخیابان‌های شهر الیگودرز نیز دچار آبگرفتگی شده‌اند.

ایلام، شمال خوزستان و چهارمحال بختیاری نیز با وضعیتی مشابه روبه‌رو شده‌اند.

سازمان هواشناسی ایران اعلام کرده است که بارش‌های شدید سبب اعلان اخطار سیل در ۱۸ استان شده است.

این سامانه بارشی امروز در دامنه‌های البرز، زاگرس، سواحل دریای خزر و استان‌های خراسان شمالی و رضوی فعال خواهد بود.

هم‌اکنون ۴۶ شهر ایران در محاصره سیل قرار دارند و امدادرسانی به این مناطق در حال انجام است.

فروردین امسال نیز با فعالیت یک سامانه بارشی قوی، استان‌های غربی ایران درگیر سیل شده بودند. با گذشت ۱۰ ماه از سیل قبلی، بسیاری از سیل‌بندهای آسیب‌دیده و خرابی‌های ناشی از سیل فروردین‌ماه در استان‌های لرستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری بازسازی نشده‌اند.

پس از وقوع سیل فروردین‌ماه، حسن روحانی از رهبر ایران خواست که اجازه دهد دولت با برداشت از منابع صندوق توسعه ملی، خسارت‌های ناشی از سیل را جبران کند. علی خامنه‌ای با این درخواست روحانی مخالفت کرد و طی نامه‌ای به او گفت که دولت از بودجه سالیانه خود برای این امور استفاده کند.

بیشتر از