ویروس کرونا؛ نگرانی انگلستان و ایرلند از برگزاری مسابقات در ایتالیا

شیوع ویروس کرونا در مسابقات ورزشی شمال ایتالیا اختلال ایجاد کرده است

عکسی از مسابقه بین‌ ایرلند و انگستان که در جریان مسابقات بین‌المللی راگبی شش کشور ۲۳ فوریه در لندن برگزار شد.
Glyn KIRK / AFP

مسابقات نهایی قهرمانی شش ملت ورزش راگبی که قرار است آخر این هفته برگزار شود، به شدت تحت تاثیر شیوع  ویروس مرگ‌بار کرونا است و به خاطر امتناع احتمالی انگلستان از سفر تعیین کننده قهرمانی به ایتالیا در خطر تعویق یا انتقال به کشوری دیگر قرار دارد.

در ایتالیا هفت نفر جان سپرده‌اند و بیش از ۲۲۰ نفر مبتلا شده‌اند و این در حالی است که  شیوع ویروس کرونا در قاره اروپا ادامه دارد. شیوع این ویروس از چین آغاز شد که در آن کشور جان بیش از ۲۵۰۰ نفر را گرفت و ۷۷ هزار نفر را مبتلا کرد.

شیوع ویروس کرونا اختلال شدیدی در مسابقات ورزشی ایجاد کرده است به طوری که مسابقات گراندپری چین و سوپر لیگ چین تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است و چندین مسابقه مهم دیگر به مکان دیگری انتقال یافته‌اند، به تعویق افتاده‌اند یا لغو شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اکنون بحران به مناطق لمباردی و ونتو در شمال ایتالیا رسیده است و فعالیت‌های ورزشی را در آن مناطق متوقف کرده است.

ایتالیا قرار است آخر هفته آینده در چارچوب مسابقات نیمه نهایی شش کشوری در دوبلین راهی ایرلند شود و بعد  در تاریخ شنبه ۱۴ مارس میزبان انگلستان باشد. اما اکنون هر دو مسابقه در خطر تعطیلی قرار گرفته است زیرا شمار مبتلایان در ایتالیا رو به افزایش است  و دولت بریتانیا هم با روزآوری توصیه‌نامه مسافرت تمام کسانی را که از شمال ایتالیا برگشته باشند حتی اگر هیچ نشانه‌ای از بیماری نداشته باشند به منظور مهار کردن گسترش این ویروس در حالت نیمه‌ قرنطینه قرار می‌دهد.

سخنگوی مسابقات شش‌کشوری نیز گفت: به دقت اوضاع را تحت نظر داریم و با فدراسیون راگبی ایتالیا(فیر) و تمام اتحادیه‌های دیگر و هم‌چنین مقامات محلی مربوطه و سازمان‌های بهداشت در تماس هستیم.

بحث در مورد انتقال احتمالی مسابقه از رم به لندن هم جزو مذاکرات در حال انجام بین اتحادیه‌ها است اما ورزشگاه المپیک رم زیر خط منفک‌سازی مناطق آلوده از سایر مناطق ایتالیا قرار دارد که از پیسا، فلورانس و ریمینی می‌گذرد.

اما در مورد گسترش ویروس همچنان نگرانی‌هایی وجود دارد به ویژه آن که قرار است تیم ایتالیا و هوادارانش هفته آینده به دوبلین سفر کنند.

سیمون هریس وزیر بهداشت ایرلند می‌گوید: «ملاحظات چشم‌گیری در مورد این بازی راگبی  وجود دارد و وضعیت هم در حال تغییر است. وقایع آخر هفته نشان داده است که هنوز خیلی چیزها در مورد ویروس کرونا و مسیر آن مجهول است. در روزهای آینده برخی تصمیمات مهم اتخاذ خواهد شد. از همه مهم‌تر به نظر من بازی ایرلند-ایتالیا است.»

در ضمن دولت ایتالیا بر اساس درخواست فدراسیون فوتبال (اف‌آی‌جی‌سی) این کشور با برگذاری بدون تماشاگر مسابقات فوتبال حساس این کشور موافقت کرده است.

وزیر ورزش ایتالیا وینچنزو اسپادافورا گفت برگزاری مسابقات ورزشی در مناطق آلوده تا روز یک‌شنبه ممنوع شده است ولی «برگزاری بدون تماشاگر برخی مسابقات منعی ندارد.»

مسابقه یوونتوس صدرنشین لیگ‌برتر ایتالیا با اینترمیلان تیم سوم جدول از جمله این بازی‌ها است که روز شنبه در تورین برگزار می‌شود.

بیشتر از ورزش