بوتجیج در سخنرانی‌ انتخاباتی خود دقیقا از باراک اوباما تقلید کرد

واکنش سخنرانی‌نویس کارزار انتخاباتی اوباما: «دست بردار مرد!»

«دیلی وایر»، یکی دیگر از سایت‌های محافظه‌کاران، بوتجیج را به تلقب و رونویسی متهم کرد- LOGAN CYRUS / AFP

پیت بوتجیج متهم شده که در چند مورد از نطق‌های انتخاباتی خود، از متن سخنرانی‌های باراک اوباما سرقت ادبی کرده است.

در یک ویدیوی ترکیبی که فیلم سخنرانی‌های این دو شخص در کنار همدیگر قرار داده شده، در چندین مورد دیده می‌شود که بوتجیج سخنان اوباما را دقیقا تکرار می‌کند.

این ویدیوی خجالت‌آور، که توسط برنان مورفی در مؤسسه رسانه‌ای «د ریکاونت» تهیه شده، در حالی پخش می‌شود که بوتجیج به خاطر توییتی که به نظر می‌رسد متن آن را از یکی از سخنرانی‌های اوباما برداشته، با تمسخر عمومی مواجه شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از آنکه در یکی از گردهمایی‌های کارزار انتخاباتی بوتجیج برق سالن قطع شد و حاضران از نور صفحه نمایش تلفن‌های خود برای روشن کردن فضا استفاده کردند، او در توییتی نوشت: «اگر می‌توانیم یک سالن ورزش دبیرستان را روشن کنیم، پس می‌توانیم یک محله را هم روشن کنیم. اگر می‌توانیم یک محله را روشن کنیم، پس می‌توانیم یک شهر را هم روشن کنیم. و اگر می‌توانیم یک شهر را روشن کنیم، پس می‌توانیم کشورمان را هم روشن کنیم.»

کاربران جناح راستی در توییتر بلافاصله به شباهت بین این توییت و توییتی که اوباما در شب انتخابات 2012 منتشر کرده بود، اشاره کردند.

در آن زمان اوباما در توییتی نوشت: «یک رأی می‌تواند یک اتاق را تغییر دهد. او اگر می‌تواند اتاقی را تغییر دهد، پس می‌تواند یک شهر را هم تغییر دهد. و اگر می‌تواند شهری را تغییر دهد، پس می‌تواند یک ایالت را هم تغییر دهد.»

مگان مک‌کین، مجری برنامه «د ویو» (چشم‌انداز) و دختر جان مک‌کین، رقیب انتخاباتی اوباما در آن زمان، در توییتی نوشت: «بابا دست بردار! من می‌دانم که پیت فکر می‌کند اوبامای دوم خواهد بود، اما این مسخره است.»

لوگان هال، از ویراستاران وبسایت خبری «دیلی کالر»، به استهزاء نوشت: «این کار مثل این است که شما مشق شب دوستتان را کپی کنید و چند تغییر کوچک در آن بدهید تا زیاد تابلو نشود.»

«دیلی وایر»، یکی دیگر از سایت‌های محافظه‌کاران، بوتجیج را به تلقب و رونویسی متهم کرد.

البته، برخی از جناح چپی‌ها هم به این توییت واکنش نشان دادند. جان لووت، از فعالان و سخنرانی‌نویس‌های کارزار انتخاباتی اوباما، در واکنش به این توییت خیلی کوتاه نوشت: «دست بردار مرد!»

علاوه بر این، ساویر هاکت، مسئول ارتباطات جولیان کاسترو - یکی از کاندیداهای دموکرات که انصراف داد – ویدیوی مقایسه سخنرانی‌ها را در توییتی منتشر کرد.

بوتجیج همچنین به خاطر توییت کردن تصویری از خود در حال عبور از یک راهرو تمسخر شده و بسیاری از کاربران گفته‌اند که ژست او در این عکس مصنوعی و معذب به نظر می‌رسد.

شهردار سابق «ساوث بند» ایندیانا، در حال حاضر امیدوار است در انتخابات مقدماتی آینده نتیجه خوبی به دست بیاورد تا بتواند به پیشرفتی که به خاطر نتایج بسیار خوب در آیوا و نیو همپشایر کسب کرده، ادامه دهد.

بوتجیج با اینکه همچنان از حمایت بالایی برخوردار است و پوشش رسانه‌های در مورد او به اندازه کافی مثبت بوده است، در نظرسنجی‌های ملی از موقعیت ضعیفی برخوردار است و در انجمن حزبی نوادا سوم شد.