ویروس کرونا به مراجع تقلید قم رسید

موسی شبیری زنجانی، از مراجع عظام تقلید در قم، قرنطینه شد

آیت‌الله شبیری زنجانی در کنار سید مجتبی فاضلی مسئول اجرایی و مالی دفتر این مرجع تقلید که بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت - عکس از  وب‌سایت خبری اقتصاد آنلاین

با شیوع روزافزون ویروس کرونا در ایران و به‌خصوص شهر قم، حالا رسانه‌ها از قرنطینه شدن یکی از مراجع تقلید خبر داده‌اند. 

به گزارش « بولتن نیوز» در پی درگذشت «سید مجتبی فاضلی» مسئول اجرایی و مالی دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی بر اثر بیماری کرونا کلیه اعضاء دفتر و بستگان وى تحت قرنطینه قرار گرفته‌اند تا مورد معاینه و در صورت لزوم آزمایش قرار بگیرند. 

این در حالی‌ست که امروز سه‌شنبه ششم اسفند ماه، سید مرتضی خاتمی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفت که «شهر قم در قرنطینه نسبی است». این مقام مسئول با با دفاع از پیشنهاد تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها برای کنترل ویروس کرونا در کشور گفت: «در حال حاضر قم قرنطینه نسبی است و شاید به قرنطینه کامل نیاز نباشد. در هر صورت باید از حضور آحاد در اجتماعات پرهیز شود.»

روز گذشته  بود که نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مرگ ۵۰ نفر را بر اثر ابتلا به این ویروس کشنده تایید کرده بود. آماری که باعث جنجال‌های بسیار در فضای رسانه‌ای شد و وزارت بهداشت را برآن داشت که این آمار را تکذیب کند. 

امروز خبرگزاری مهر به نقل از مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات حرم حضرت معصومه قم گفت که «نمازهای جماعت، مراسم مذهبی و برنامه‌های فرهنگی حرم موقتا برگزار نخواهد شد اما در مورد تعلیق ورود زائران به حرم اطلاعی در دست نیست».

با شیوع بیماری کرونا در قم در اطراف ضریح نرده کشی شده است. 

این خبرگزاری هم‌چنین در گزارشی نوشت که  دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای اعلام کرد که بنا بر تصمیم هیئت رئیسه مجلس خبرگان و «در راستای عمل به توصیه‌های پیشگیرانه»، هشتمین اجلاس رسمی خبرگان که قرار بود در روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفند ۹۸ برگزار شود به زمان دیگری موکول شد.

از سوی دیگر کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت با بیان آمار جدید مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در ایران گفت «تاکنون ابتلای ۹۵ نفر به این ویروس و درگذشت پانزده تن از مبتلایان تایید شده است.»

به گفته کیانوش جهانپور از روز گذشته تا پیش از ظهر امروز ابتلای ۳۴ نفر تایید شده است که از این تعداد ۱۶ نفر از استان قم، ۹ نفر استان تهران، یک نفر استان فارس، ۲ نفر استان مازندران، ۲ نفر استان گیلان، یک نفر نیشابور، دو نفر استان البرز و یک نفر از جزیره قشم هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز هم با اعلام اینکه در این استان سه نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند گفت که «یک فرد مبتلا در این استان جان خود را از دست داده است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عباس نیک‌روش، رئیس علوم پزشکی ساوه هم به خبرگزاری ایسنا گفت که «نتیجه آزمایش ابتلا به کرونای دو بیمار فوت‌شده در این شهر مثبت بوده است».

دو زن ۸۲ و ۸۷ ساله قربانیان کرونا در ساوه بوده‌اند که به گفته رئیس علوم پزشکی این شهر سابقه «بیماری‌های قلبی، ریوی، کبدی و کلیوی» داشته‌اند. 

به گفته این مقام مسئول فرزندان یکی از این قربانیان ساکن شهر قم بوده‌اند و بیمار در این شهر تردد داشته است. 

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران هم گفته است که «یکی از دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه به ویروس کرونا مبتلا شده و در حال حاضر در قرنطینه است». 

شنیده‌ها حاکی از آن است که امکان تعطیلی خوابگاه دانشجویی تا پایان تعطیلات نوروز وجود دارد. 

بیشتر از