بازداشت یک مادر در ارتباط با گم‌شدن فرزندانش

پلیس به رابطه این مادر با یک فرقه آخرزمانی اشاره کرده است

اوضاع و شرایط حاکم بر ماجرای ناپدید شدن فرزندان خانم والو و ازدواج او با آقای دیبل در هاله‌ای از ابهام است - Lori Vallow / CBS NEWS

مادری که دو فرزندش از ماه سپتامبر ناپدید شده‌اند، بازداشت و در دادگاهی در ایالت هاوایی حاضر شد.

لوری والو ۴۶ ساله، با همسر جدیدش، چاد دیبل، در جزیره کواوی این ایالت زندگی می‌کرد ولی هیچ اثری از کودکان او، جاشوا جی‌جی والو، ۷ ساله، و تایلی رایان نبود.

خانم والو، که به یک فرقه‌ آخرالزمانی مرتبط است، بعد از آنکه پلیس آیداهو او را به خاطر ناپدیدشدن کودکانش مورد سئوال و جواب قرار داد، در ماه نوامبر به ایالت هاوایی گریخت.

او روز جمعه در دادگاه حاضر شد تا دو اتهام ترک و غفلت از کودکانش به او تفهیم شود و وثیقه ۵ میلیون دلاری در کواوی برای او تعیین شد. او همچنین به مقاومت در برابر بازداشت ماموران پلیس، نیات مجرمانه برای انجام جرم و اهانت به دادگاه متهم شد.

اوضاع و شرایط حاکم بر ماجرای ناپدید شدن فرزندان خانم والو و ازدواج او با آقای دیبل در هاله‌ای از ابهام است.

همسر سابق خانم والو، چارلز والو، پیش از ناپدید شدن کودکان، در ماه ژوئیه سال گذشته توسط الکس کاکس، برادر خانمش، به ضرب گلوله کشته شد.

آقای کاکس ادعا کرد چارلز را در دفاع مشروع از خود کشته است. خود او هم در ماه دسامبر به دلیل نامعلومی درگذشت.

چارلز پیش از مرگ برای طلاق اقدام کرده و گفته بود همسر سابقش معتقد است: «از طرف خدا مامور شده تا هنگام احیای مجدد عیسی مسیح در ژوئیه ۲۰۲۰ به امور ۱۴۴ هزار یار و یاور او رسیدگی می‌کند.»

او همچنین از دادگاه حکم ممنوعیت نزدیک شدن خانم والو به خود را گرفته بود، چرا که همسرش تهدید کرده بود اگر بخواهد جلوی ماموریتش را بگیرد او را خواهد کشت و با کمک «یک فرشته از دست جسدش خلاص» خواهد شد.

چارلز همچنین گفته بود همسرش «به شدت علاقه‌مند به تجربه‌های نزدیک مرگ و مکاشفات معنوی» بود اما به دنبال روان درمانی نمی‌رفت چون «آنها خواهند فهمید او موجودی برگزیده است.»

خانم والو با آقای دیبل، صاحب یک انتشاراتی و مولف چندین کتاب درباره آخرالزمان، در ماه اکتبر و تنها دو هفته بعد از مرگ تمی دیبل، همسر سابق او، ازدواج کرد.

گرچه گزارش مرگ تمی حاکی از آن بود که به دلایل طبیعی درگذشته است، پلیس بعد از ازدواج زودهنگام آقای دیبل پس از مرگ همسرش به او مشکوک شده و دستور نبش قبر را داد.

نتیجه کالبدشکافی و دیگر آزمایش‌ها هنوز منتشر نشده است.

خانم والو و آقای دیبل هر دو عضو سازمانی هستند که «آماده‌سازی مردم» نام دارد و آنها را برای آخرالزمان آماده می‌کند.

در اواخر ماه نوامبر، کی و لری وودکاک، مادربزرگ و پدربزرگ جاشوا، از پلیس شهر رکسبورگ خواستند تا به آپارتمان خانم والو سر بزند و آن زمان بود که پلیس فهمید چند وقتی است از نوه پسری شان خبر ندارند.

در کیفرخواستی که به دست سایت خبری شرق آیداهو رسیده است، کارآگاه ران بال، از اداره پلیس رکسبورگ، نوشت: «چاد طوری رفتار می‌کرد انگار لوری را خیلی خوب می‌شناسد، ولی گفت شماره تلفن او را نمی‌داند.»

 برادر خانم والو - که در آن زمان هنوز زنده بود، به پلیس گفت این پسر نزد پدربزرگ و مادربزرگش است. آقای بال درباره صحت این ادعا گفت: «به احتمال زیاد این ادعا صحت ندارد چرا که کی وودکاک اولین نفری بود که تماس گرفته و از ناپدید شدن این کودک خبر داد.»

در ادامه کیفرخواست توضیح داده شد که خانم والو به پلیس گفته است، پسرش نزد دوستی در شهر گیلبرت ایالت آریزونا بود ولی وقتی پلیس با این دوست تماس گرفت، آنها گفتند جاشوا ماه‌هاست که به آنجا نرفته است.

فردای روزی که پلیس از خانه خانم والو بازدید کرد، با حکم دادگاه برای تفتیش منزل بازگشت و متوجه شد این زوج شب گذشته آپارتمان خویش را ترک کرده‌اند. آنها بعد از آن در تاریخ اول دسامبر از لس‌آنجلس به جزیره کواوی پرواز کردند.

به گفته تاد ریباک، رئیس پلیس کواوی، آقای دیبل بازداشت نشده و از آنجا که با هیچ اتهام کیفری مواجه نیست «می‌تواند آزادانه هر جا که می‌خواهد برود.»

آقا و خانم وودکاک جایزه‌ای ۲۰ هزار دلاری برای هر گونه اطلاعاتی که به پیدا کردن جاشوا و تایلی بینجامد، تعیین کرده‌اند. آنها از شنیدن خبر بازداشت خانم والو «نفس راحتی» کشیدند.

آنها به سایت خبری شرق آیداهو گفتند: «ما واقعا خوشحال شدیم، نفس راحتی کشیدیم. ما برای مرحله بعدی برای لوری آماده‌ایم که باید از او پرسید بچه‌ها کجا هستند؟ بچه‌ها کجا هستند؟ بچه‌ها کجا هستند؟»

© The Independent

بیشتر از جهان