تاثیر همه‌گیری کرونا بر سفرهای خارجی بریتانیایی‌ها

مردم تحت تاثیر ویروس کرونا در تعطیلات ۱۷ میلیون پوند کمتر هزینه خواهند کرد

چشم‌پوشی از سفر خارجی ، مسافرت‌های داخلی در بریتانیا را افزایش خواهد داد-DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

طبق تحقیقی جدید اگر شیوع ویروس کرونا پابرجا بماند حدود یک‌سوم بریتانیایی‌ها از سفر خارجی خودداری خواهند کرد. حدود ۳۱ درصد از ۲هزار شرکت‌کننده در یک نظرسنجی در بریتانیا گفتند که اگر همه‌گیری کرونا مهار نشود از هر گونه سفر به خارج منصرف خواهند شد.

طبق محاسبه شرکت مشاوره‌ای اقتصاد خرده‌فروشی که این آمارگیری را انجام داده است در این صورت مردم از هزینه کردن ۱۷ میلیون پوند در تعطیلات خودداری خواهند کرد.

این شرکت افزود اگر مسافران بریتانیایی چنین تصمیمی بگیرند احتمالاً اقامتگاه‌های معروف و شهرهایی در خارج که مقصد سفرهای کوتاه هستند بیش‌ترین لطمه را می‌بینند. حدود ۲۲ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند اگر شیوع کرونا ادامه یابد از حمل‌ونقل عمومی استفاده نخواهند کرد و ۱۶ درصد هم گفتند به سراغ مراکز خرید معروف نخواهند رفت.

نزدیک به یک‌سوم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقد بودند که ویروس کرونا تهدیدی جدی برای سلامت بریتانیایی‌ها است، در حالی که به نظر ۳۵ درصد خطر این ویروس متوسط است و ۴۲ درصد هم گفتند خطر اندکی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ریچارد لیم مدیرعامل شرکت اقتصاد خرده‌فروشی گفت: «اگر شیوع این ویروس پابرجا بماند احتمال دارد که مصرف‌کنندگان از سه حوزه اصلی سفرهای تعطیلاتی، غذا خوردن در بیرون از خانه و استفاده از حمل و نقل عمومی رویگردان شوند. مصرف‌کنندگان پولشان را در جاهای دیگری خرج خواهند کرد و پولی را که قبلاً در خارج از کشور خرج می‌کردند در بخش دیگری از اقتصاد خرج می‌کنند.»

از نظر محققان کاهش سفر به خارج به افزایش شمار مسافرت داخلی در بریتانیا منجر خواهد شد.

به گفته آقای لیم پیش از ماجرای شیوع کرونا نیز اعتماد مصرف‌کنندگان «حالت شکننده‌ای» داشت و افزود: «خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، چشم‌انداز اقتصادی ضعیف‌تر، نداشتن پس‌انداز و چگونگی خرید کردن پایدار مردم را نگران کرده است.»

وزارت خارجه بریتانیا نیز  توصیه کرده است مردم از هر گونه سفر به سرزمین اصلی چین خودداری کنند مگر آن که خیلی ضروری باشد.

 شرکت‌های هواپیمایی مثل شرکت هواپیمایی بریتانیا و ویرجین آتلانتیک تمام پروازهای‌ خود به چین را لغو کرده‌اند و شرکت مسافرتی تریل‌فایندرز می‌گوید که «ثبت‌نام برای سفر به شرق کاهش یافته است.»

© The Independent

بیشتر از جهان