تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۳۴ نفر رسید

پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، اقدامات پیشگیرانه در قبال کرونا را شروع کرد

مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا از بیمارستان‌های این کشور خواسته خود را برای شیوع اپیدمی کرونا آماده کنند - STR / AFP

به گزارش شبکه «سی ان بی سی»، پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، دستور داده است «در صورتی که ویروس کرونا در آمریکا به صورت یک اپیدمی درآید» مواد ضدعفونی کننده دست و ماسک صورت به مبلغ ۴۰ هزار دلار در مناطق مهم سراسرکشور توزیع شود.

دولت آمریکا در ماه ژانویه ویروس کرونا را - که اکنون تحت عنوان «کووید ۱۹» شناخته می‌شود - یک اضطرار بهداشتی اعلام کرد. روز جمعه، مجموع تعداد مبتلایان به این بیماری در آمریکا ۳۴ نفر اعلام شد که انتظار می‌رود این تعداد رو به افزایش بگذارد.

پلیس فدرال در کاغذ خریدش که عنوان «آمادگی برای اپیدمی» را بر خود دارد، گفته است این اقلام در صورت گسترش چشمگیر ویروس کرونا در سراسر ایالات متحده، مورد نیاز است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

این اقلام شامل ماسک صورت ساخت کارخانه «ام ۳» و مواد ضدعفونی‌کننده، از جمله برای دست، از موسسه بهداشتی «پی دی آی» است. ماسک‌های صورت و مواد ضدعفونی در مراکز مهم در سراسر کشور ذخیره خواهد شد.

خرید این اقلام نسبتا کوچک و محدود اقدامی پیشگیرانه توصیف شده است که نشان می‌دهد نهادهای دولتی احتمال شیوع کرونا و تبدیل آن به یک اپیدمی را جدی تلقی می‌کنند.

کارخانه «پی دی آی» از این جهت انتخاب شده است، که در میان بهترین سازندگان مواد ضدعفونی قرار داشته و موادی که برای ضد عفونی دست تولید می‌کند، قادر است ۵۴ نوع میکروب را ظرف کمتر از یک دقیقه از میان ببرد. این توجیه اف بی آی برای اجتناب از به مناقصه گذاشتن سفارشاتش بوده است.

هفته گذشته، مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا، ضمن اشاره به اینکه اکنون زمان برنامه‌ریزی برای کنترل اوضاع است، از بیمارستان‌های کشور خواست خود را برای شیوع اپیدمی کرونا آماده کنند. 

© The Independent

بیشتر از جهان