به شعار "محو اسرائیل" نه بگویید

شعار نابودی اسرائیل، تنها مصرف داخلی دارد

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران. عکس از: ‏AFP‏

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران ایران در یک گفت و گوی ویژه خبری تأکید کرده بود که ایران قادر است اسرائیل را نابود کند اما تا هنوز زمان این اقدام فرا نرسیده است. البته پیش از آن، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران در موارد بسیاری، از جمله در سخنرانی که در سپتامبر 2012 در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک داشت، تأکید بر محو شدن اسرائیل کرد. صدام حسین، رئیس جمهور پیشین عراق نیز پیش از آن که در سال 2006، اعدام شود، در سال 1990، هشدار داد که به زودی نیمی از خاک اسرائیل را به آتش خواهد کشید.

جالب است که از هنگام آغاز این شعارها تا کنون، اسرائیل در حال گسترش و پیش روی است اما محمود احمدی نژاد دیگر در قدرت نیست، صدام حسین پس از این که سراسر کویت را به آتش کشید، به دار آویخته شد و بی تردید حسین سلامی نیز در این سمت باقی نخواهد ماند.

البته اظهار نظرهای یاد شده، این پرسش را مطرح می کند که چرا صدام حسین می خواست تنها نیمی از خاک اسرائیل را به آتش کشد و چرا نمی گفت  اسرائیل را به صورت کامل به آتش می کشم؟

آیا صدام حسین قصد سوزاندن کدام نیمه ای اسرائیل را داشت؟ همان بخشی که شامل کرانه باختری و نوار غزه است؟ پس در این صورت فلسطینی ها نیز در این آتش می سوختند. یا این که صدام می خواست آن قسمت از خاک اسرائیل را به آتش کشد که در محدوده مرزهای پیش از جنگ سال 1967 موقعیت دارد؟ حتی در این صورت نیز بیش از یک میلیون فلسطینی که شهروندی اسرائیل را داشته و در آن جا زندگی می کنند، ناگزیر طعمه ای آتش صدام می شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لازم به یاد آوری است که عرب های که در اسرائیل زندگی می کنند و تابعیت آن کشور را دارند به رغم دچار بودن با رفتارهای تبعیض آمیز، ترجیح می دهند به جای این که در قلمرو کشورهای عربی از جمله خود فلسطین، زندگی کنند، در اسرائیل باقی بمانند.

در حال حاضر، بیش از هفت میلیون نفر در اسرائیل زندگی می کنند و اگر آقای سلامی اقدام به محو اسرائیل کند، تعداد قربانیان بیش از رقمی خواهد شد که در هولوکاست توسط هیتلر کشته شدند، زیرا کشته شدگان هولوکاست را حدود 6 میلیون نفر تخمین می زنند.

آقای سلامی چگونه می خواهد اسرائیل را محو کند بدون این که به حدود شش میلیون فلسطینی که در کرانه باختری، نوار غزه و در قلمرو اسرائیل زندگی می کنند آسیبی نرساند؟ فکر نمی کنم فناوری تسلیحاتی ایران به این میزان از پیشرفتگی دست یافته باشد که بتواند میان یک فرد یهودی و یک عرب مسلمان تمایز قایل شود و تنها فرد یهودی را هدف قرار دهد. در قتل عام معترضان عراقی که توسط شبه نظامیان وابسته به ایران صورت گرفت، این فناوری نتوانست میان شهروندان شیعه مذهب و سنی ها تفاوتی قائل شود، به ویژه این که اغلب قربانیان تظاهرات عراق، جوانان شیعه مذهب عراقی بودند که علیه سیاست های احزاب وفادار به ایران دست به مخالفت و اعتراض زده بودند.

بایستی یاد آور شد که اسرائیل دارای هشت دانشگاه بزرگ و دهها دانشکده است و 16 درصد دانشجویان این مراکز علمی را عرب ها تشکیل می دهند، افزون بر آن، صدها هزار دانش آموز یهودی و عرب در مدارس اسرائیل مشغول تحصیل هستند. از سوی دیگر، اسرائیل 90 بیمارستان پیشرفته دارد که در ردیف معتبر ترین بیمارستان های جهان قرار دارد و بیماران بی شماری از هر دین و آیینی در این بیمارستان ها درمان می شوند. اکنون آقای سلامی چگونه اسرائیل را محو می کند بدون آن که کودکان و افراد بی گناه را در معرض خطر قرار ندهد؟ اگر کودکان و سالمندان یهودی از دیدگاه حسین سلامی به عنوان انسان شناخته نمی شوند، سرنوشت فرزندان عرب و مسلمانی که در آن جا تحصیل و زندگی می کنند چه می شود؟

به صراحت می توان گفت که شعار نابودی اسرائیل، تنها مصرف داخلی دارد و سردمداران مستبد از صدام حسین گرفته تا حسین سلامی می خواهند جنایت های را که در حق مردم خود و سایر ملت های مسلمان مرتکب شده اند را با این گونه شعارها توجیه کنند و احساسات افراد کوتاه اندیش جامعه را با این شیوه برانگیزانند. تمام رهبران و شخصیت های که این گونه های شعارهای توخالی را سر می دهند در واقع، توان حل مشکلات خود را ندارند، چه رسد به این که معضلهء فلسطین را حل کنند.

در اسرائیل حدود هفت میلیون نفر زندگی می کنند و اکثر آن ها تحصیلات دانشگاهی بالای داشته و در عرصه های مختلف علمی و هنری نقش آفرینی می کنند، بنابر این، جامعه اسرائیل را نمی توان به هیچ صورتی با جامعه ایران اسلامی و یا کشورهای عربی مقایسه کرد. پس بهتر است به جای این که در اندیشه نابودی این همه پیشرفت و تخصص باشیم، از پیشرفت های علمی و فناوری اسرائیل به سود ملت های خود بهره برداری کنیم. بایستی در تلاش باشیم تا ذهنیت خود را تغییر دهیم و به گونه ای در رقابت با اسرائیل باشیم که منافع ملت ها را تأمین کند و اجازه ندهیم کشمکش های که نمی تواند ما را به هدف مشخصی برساند، مانع پیشرفت و شکوفایی اقتصادی در کشورهای عربی و اسلامی شود.

پس از پایان جنگ دوم جهانی، ژاپن تصمیم گرفت از کسانی که شهرهای ژاپن را با بمب های اتمی ویران کرده بودند انتقام مدنی بگیرد و در عرصه پیشرفت و تکنولوژی آن ها را به چالش بکشد، امروز در نتیجه همان تصمیم گیری خردمندانه، شهروندان ژاپن زندگی مرفه تری نسبت به مردم ایالات متحده دارند.

بیایید با ایجاد نهادهای شفاف و پیشتازی در عرصه مردم سالاری، اسرائیل را محو کنیم، درست همان گونه که تل آویو مسئولان دولتی را پاسخگو در برابر ملت می داند و بالاترین مقامات سیاسی از جمله رئیس جمهور و نخست وزیر در صورتی که متهم به قانون شکنی و سوء استفاده از قدرت باشند را به دادگاه و زندان می کشاند. البته آن زمان، می توانیم بدون شلیک یک گلوله و بدون ایجاد هیاهو و یا اقدام به قتل عام مردم آن سرزمین که شامل یهودیان و عرب ها هستند، اسرائیل را نابود کنیم.

با آن که هواپیماهای اسرائیلی هفته گذشته فرودگاه دمشق را هدف حمله قرار دادند و در نتیجه، هفت تن از افسران نظامی و سربازان که چهار تن آن ها ایرانی بودند در این حمله کشته شدند، اما به نظر می رسد که زمان نابودی و محو اسرائیل تا هنوز فرا نرسیده است!

https://www.independentarabia.com

دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مقاله لزوماً سیاست یا موضع ایندیپندنت فارسی را منعکس نمی کند.

© IndependentArabia

بیشتر از دیدگاه