«ووهان: شب طولانی»: روایت خیابان‌های متروک کانون ویروس کرونا

پخش گسترده ویدئوی تیم فیلمبرداری چینی در شبکه‌های اجتماعی

تصویر هوایی از شهر ووهان -Hector RETAMAL / AFP

ویدیوهای جدیدی که توسط یک تیم فیلمبرداری چینی از شهر ووهان منتشر شده است، نشان می‌دهد که چگونه خیابان‌های شهر به خاطر شیوع بیماری کرونا، متروکه شده است.

فیلمبرداری پروژه پیشین این تیم در ووهان، ناگزیر به حال تعلیق درآمده است، اما آن‌ها تصمیم گرفتند به جای آن، سکوت وهم‌آور حاکم بر شهر را در یک مستند منتشر کنند.  

این مستند کوتاه که عنوان «ووهان: شب طولانی» برخود دارد، ترکیبی از قطعات ویدیوهایی است که «اَن بوُ»، کارگردان، «ژی دَن»، ویديوگرافر، و دیگر اعضای تیم با تلفن‌های همراهشان ثبت کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میلیون‌ها کاربر این ویدیو را که در «ویبوُ» (شبکه‌ اجتماعی مشابه توییتر در چین) به اشتراک گذاشته شده است، تماشا کرده‌اند که گفته می‌شود آقای بوُ را ترغیب کرده است یک فیلم مستند بلند درباره آن بسازد. 

لَن بوُ به تارنمای «سیکت توُن» گفته است :«تیم فیلم‌برداران من در ووهان هستند و می‌خواهند کاری پرمعنا انجام دهند. می‌خواهند  آنچه در آن شهر می‌گذرد، ضبط کنند.»

او در ادامه گفت:«نخست این که از زمانی که ورود و خروج به ووهان ممنوع شد، هیچگونه ویدیویی، از جمله از منظره شهر، منتشر نشده است. دیگر آن که از نظر تاریخی و مستندسازی، این‌ها تصاویر با ارزشی خواهند بود.»

دراین مستند طولانی، لَن و تیمش روایت‌های کادر پزشکی و داوطلبان را منعکس می‌کنند و روی پیامدهای تکان‌دهنده  بیماری بر زندگی مردم عادی تمرکز خواهند کرد. 

او افزود:«امیدوارم مردم حقیقت را بگویند و با صداقت در مقابل دوربین ظاهر شوند. امیدوارم دوربینم دروغ نگوید.»

تعداد موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در چین به ۲۰۰۰ تن، و شمار مبتلایان به آن به ۷۵ هزار نفر رسیده است.

فیلم کوتاه شهر ووهان را می‌توانید در اینجا ببینید.   

Sixth Tone

© The Independent

بیشتر از جهان