قرنطینه خودسرانه، کارگردان چینی و خانواده‌اش را به کشتن داد

این خانواده در بیمارستان تخت خالی پیدا نکردند

مقامات چین پیش‌تر از مردم خواسته بودند به بیمارستان‌ها هجوم نبرند-STR / AFP

یک کارگردان چینی به همراه والدین و خواهرش همگی در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان سپردند، آنها خود را در خانه‌شان در شهری که مرکز شیوع این بیماری بود قرنطینه کرده بودند.

چانگ کای ۵۵ ساله ظاهرا در آخرین پست خود در رسانه‌های اجتماعی عنوان کرده بود چقدر تلاش کرده بعد از بیمار شدن خانواده‌اش در ووهان برای آنها تختی در بیمارستان پیدا کند.

پدر او در روز ۲۸ ژانویه درگذشت، تنها سه روز بعد از آنکه علائم ابتلا به ویروس کووید-۱۹ (Covid-19 = نام علمی ویروس کرونا) را از خود بروز داده بود، بعد او هم نوبت مادرش بود که در تاریخ ۲ فوریه جان سپرد.

آقای چانگ نوشت: «پدرم تب داشت، سرفه می‌کرد و به سختی می‌توانست نفس بکشد. سعی کردم او را به بیمارستان ببرم ولی هیچ کدام از بیمارستان‌هایی که رفتیم او را پذیرش نکرد چرا که اصلا تخت خالی نداشتند.»

آقای چانگ پیش از مرگ خود در ۱۴ فوریه پیامی برای خداحافظی منتشر کرد و نوشت: «با آخرین نفس‌های نحیفم می‌خواستم به خانواده، دوستان و پسر دورم در لندن بگویم: در تمام طول عمرم سعی کردم پسری شایسته، پدری مسئول، همسری عاشق و انسانی صادق باشم. این خداحافظی من است با تمام کسانی که دوست می‌داشتم و تمام افرادی که دوستم دارند.»

خواهر بزرگ‌تر او نیز تنها چند ساعت بعد از آقای چانگ، این کارگردان مشغول در استودیوی فیلم‌سازی استان هوبی، درگذشت. به گزارش سایت خبری چینی کایشین (Caixin) حال همسر وی هنوز وخیم است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مرگ ایشان باعث بروز انتقاداتی علیه توصیه ابتدایی دولت شد که می‌گفت مردم باید به جای هجوم بردن به بیمارستان‌های شهر خود را در خانه‌های خویش قرنطینه کنند. مقامات در نهایت در تاریخ ۲ فوریه بعد از آنکه احداث دو بیمارستان هزار تخت خوابی جدید ظرف کمتر از ده روز به پایان رسید، این سیاست را تغییر دادند.

مقامات چین همچنین متهم به پوشاندن یا کم اهمیت جلوه دادن شیوع این بیماری شده‌اند چرا که به توبیخ و ساکت کردن پزشکانی اقدام کردند که سعی در هشدار دادن درباره ویروس به عموم مردم داشتند. 

ووهان و چندین شهر دیگر در استان هوبی از آغاز سال قمری جدید چین در ماه گذشته تحت قرنطینه بوده‌اند. تقریبا هر حمل و نقلی که به قرنطینه، خدمات پزشکی یا تحویل غذا و مواد ضروری لازم مرتبط نیست، ممنوع شده است.

استان هوبی محل وقوع ۹۵ درصد ۲۰۰۴ مرگ ناشی از ویروس کرونا در چین بوده است و بیش از ۸۰ درصد موارد ابتلا به ویروس در این استان زندگی می‌کنند. این آمار شامل ۱۳۶ مرگ جدید و ۱۷۴۹ مورد از ابتلای تازه به ویروس است که توسط مقامات در روز چهارشنبه گزارش شد.

تا کنون ۵ مورد مرگ بیماران خارج از مرزهای چین در کشورهای هنگ‌کنگ، تایوان، ژاپن، فیلیپین و فرانسه نیز گزارش شده است.

در بریتانیا تا کنون ابتلای ۹ مورد به بیماری تایید شده است و این کشور نیز از مردم خواسته در صورت بروز علائم به قرنطینه کردن خویش در خانه بپردازند.

وزارت امور خارجه بریتانیا اعلام کرد بریتانیایی‌هایی که در عرشه کشتی تفریحی در ژاپن که درگیر ویروس کرونا است گیر افتاده‌اند، «در اولین فرصت ممکن» از آنجا خارج خواهند شد.

© The Independent

بیشتر از جهان