انتقاد مقام سابق دولت آمریکا از سفر ایوانکا ترامپ به امارات

هم‌زمانی سفر ایوانکا ترامپ با سالگرد افتتاح باشگاه گلف ترامپ در دبی

ایوانکا ترامپ در مسجد شیخ زاید، ابوظبی- Reuters

رئیس سابق دفتر اخلاق حرفه‌ای دولت ایالات متحده، ایوانکا ترامپ را به خاطر سفر اخیرش به دبی مورد تمسخر قرار داده و گفته است که این دیدار، یک سفر «تجاری» است که مالیات‌دهندگان هزینه آن را می‌پردازند.

خانم ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا و مشاور ارشد کاخ سفید، در سفری که اواخر هفته گذشته آغاز شد به امارات متحده عربی رفته است. سفر او هم‌زمان با سومین سالگرد افتتاح «باشگاه گلف بین‌المللی ترامپ در دبی» به این شهر است.

ایوانکا در طول سفر خود، که هزینه آن از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی تأمین می‌شود، با مقامات دبی دیدار کرده و با آنها عکس یادگاری انداخته است، و چنان که در فیلم‌های منتشرشده دیده می‌شود، از مسجد جامع شیخ زاید بازدید کرده است.

 

والتر شاوب، رئیس سابق دفتر اخلاق حرفه‌ای کاخ سفید، در توییتی نوشت: «مالیات‌دهندگان خیلی لطف دارند که هزینه سفر تجاری تو را می‌پردازند. تو بهترینی.»

آقای شاوب خاطرنشان کرد، صدای آمریکا- که دولت ایالات متحده بودجه آن را تأمین می‌کند- فیلم سفرهای خانم ترامپ را در سطح وسیعی منتشر کرده است.

اولین بار آنا ماسوگلیا از «مرکز بازخورد سیاسی» (Center for Responsive Politics) متوجه هم‌زمانی این سفر با سالگرد افتتاح زمین گلف ترامپ شد. او گفت، چند هفته بعد از سوگند یاد کردن ترامپ به عنوان رئیس جمهوری، سفر خانم ترامپ و همینطور اریک ترامپ و دونالد ترامپ جونیور- اعضای خانواده رئیس جمهوری که تحت محافظت «سرویس مخفی» هستند- برای افتتاح باشگاه گلف در دبی برای مردم آمریکا ۲۵۰ هزار دلار هزینه همراه داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این باشگاه متعلق به ترامپ و شرکت او نیست، اما تبلیغات مربوط به این ملک، برای خانواده ترامپ سود مالی دارد.

این زمین توسط شرکت املاک داماک ساخته شده است که برای استفاده از نام ترامپ حق مجوز می‌پردازد.

طبق گزارش موجود در پرونده‌های مالی، در سال ۲۰۱۶ مبلغ ده میلیون دلار به سازمان ترامپ پرداخت شده است.

براساس اطلاعات مالی فاش‌شده، که روزنامه نیویورک تایمز به آن دست یافته است، رئیس جمهوری شخصاً در سال ۲۰۱۷ مبلغ ۱۴۱۴۳۳ دلار از محل مدیریت این زمین گلف درآمد داشته است

دونالد ترامپ سنت‌شکنی کرده است و برخلاف رئیس جمهوری‌های قبل از خود، در طول مدت ریاست جمهوری همچنان به فعالیت‌های تجاری‌اش ادامه داده است، اما خودش می‌گوید که مدیریت روزانه این فعالیت‌ها را کنار گذاشته است.

در عوض، او اداره سازمان ترامپ را به فرزندان بزرگ خود سپرده است. طبق گزارش‌ها این سازمان در حال برنامه‌ریزی برای ساخت دومین زمین گلف با همکاری داماک و یک شرکت مرتبط با گلف‌باز حرفه‌ای، تایگر وودز، است. سال گذشته رئیس جمهوری آقای وودز را به کاخ سفید دعوت و از او تجلیل کرد.

© The Independent