صعود ایرانی‌ها به خطر افتاد، چهار تیم در بحران آسیایی

نگاهی به هفته دوم لیگ قهرمانان

نتایج هفته‌های آغازین نشان می‌دهد که صعود هر چهار تیم ایرانی از گروه‌ها به خطر افتاده است- عکس: باشگاه استقلال

تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا نتایج ناامیدکننده‌ای گرفتند. اگرچه از دست دادن میزبانی‌ها با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل ناامنی‌های ایران پس از شلیک دو موشک به هواپیمای اوکراینی، کار تیم‌های ایرانی را در دو هفته اخیر لیگ قهرمانان آسیا دشوار کرد، اما نتایج هفته‌های آغازین نشان می‌دهد که صعود هر چهار تیم ایرانی از گروه‌ها به خطر افتاده است.

در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، عصر دوشنبه تیم شهر خودرو مشهد به دیدار پاختاکور رفت. این بازی در ورزشگاه اختصاصی پاختاکور با نتیجه ۳ - صفر، به نفع تیم ازبک پایان یافت. شهرخودرو که در هفته اول لیگ قهرمانان نیز مقابل الهلال عربستان۲- صفر، باخته بود، مقابل پاختاکور امیدهایش برای صعود را از دست داد. شهر خودرو در نیمه اول مقابل پاختاکور مقاومت کرد اما در نیمه دوم بازی، پاختاکور سه بار دروازه تیم مشهدی را باز کرد.

شهر خودرو پیش از آغاز بازی‌هایش در لیگ قهرمانان آسیا یحیی گل‌محمدی، سرمربی‌اش را به خواست وزیر ورزش و جوانان ایران به پرسپولیس فرستاد و در حالی که از تیم‌های مدعی لیگ برتر بود یکباره با وضعیت نامطلوب فنی مواجه شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حالا تیم شهرخودرو در گروه (B) لیگ قهرمانان آسیا با امتیاز صفر قعرنشین است و برای صعود از گروه امید چندانی ندارد.

عصر روز دوشنبه در گروه (A) لیگ قهرمانان آسیا، استقلال در ورزشگاه جابر الاحمد کویت میهمان تیم الاهلی عربستان بود. تیم‌های ایرانی و عربستانی به دستور کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمین بی‌طرف بازی‌های خود را برگزار می‌کنند. استقلال که در این بازی با مصدومیت هفت بازیکن تاثیرگذار خود همچون شیخ دیاباته، مهدی قائدی و ... مواجه بود، نتوانست امتیازی کسب کند. الاهلی با نتیجه ۲ - یک پیروز شد.

استقلال در دقایق پایانی بازی توسط امیرارسلان مطهری که گل اول استقلال را نیز به ثمر رسانده بود، گل تساوی را زد اما داور پس از مشورت با کمک خود این گل را آفساید اعلام کرد. سعید مظفری‌زاده، کارشناس داوری درباره گل دقیقه ۸۹ استقلال گفت: "داور به اشتباه این گل را مردود اعلام کرد. از دوربین پشت کاملا مشخص است دروازه‌بان صحنه را می‌دید و دانشگر تاثیر روی گل و توپ نداشت. در مجموع تیم داوری کره‌ای قضاوت مطلوبی نداشت و داور در چند صحنه خطاهای واضح را از دست داد."

استقلال در هفته اول لیگ قهرمانان مقابل الشرطه عراق به تساوی یک - یک رسیده بود و حالا پس از شکست مقابل الاهلی با یک امتیاز برای صعود کار دشواری پیش رو دارد.

عکس: ورزش ۳

در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا، روز سه‌شنبه تیم پرسپولیس از گروه (C) در امارات مقابل شارجه بازی کرد. پرسپولیس نیز در هفته اول ناکام بود و مقابل الدحیل دو بر صفر،  شکست خورد. قرمزها در ورزشگاه شارجه دو بار در نیمه اول با گل‌های علی علیپور جلو افتادند اما شارجه هر دو گل را جبران کرد و در نیمه دوم پرسپولیس و شارجه نتوانستند از حملات خود حاصلی داشته باشند. تساوی ۲-۲ شارجه و پرسپولیس برای هیچ‌کدام ثمره خوبی در گروه نداشت و صعود برای آنها دشوار خواهد بود. پرسپولیس فینالیست لیگ قهرمانان آسیا حالا شاید از گروه خود نتواند صعود کند.

عکس: ورزش ۳

سپاهان اصفهان از گروه (D) که تنها تیم موفق ایرانی در هفته اول بود و با نتیجه ۴ - صفر العین امارات را شکست داده بود، سه‌شنبه در قطر مقابل السد شکستی سنگین را تحمل کرد. امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان که در دوران فوتبال خود یک فصل بازیکن تیم السد قطر بود، درباره پیشرفت فوتبال قطر پیش از بازی با حسرت گفته بود: "قطر ۳۵ سال نه، بلکه ۳۵۰ سال پیشرفت کرده است. در این چند روز که اینجا بودیم با مقایسه امکانات و زیرساخت‌های ایران و قطر جز حسرت و تاسف چیزی نصیب ما نشده است."

حسرت قلعه‌نویی بی‌دلیل نبود، چون السد نشان داد که چه فاصله فنی عمیقی با سپاهان دارد. تیم السد با مربیگری ژاوی ۳ - صفر سپاهان را شکست داد و چه بسا اگر درخشش پیام نیازمند، دروازه‌بان سپاهان نبود السد با گل‌های بیشتری برنده می‌شد.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی جدید تیم ملی ایران بازی الاهلی - استقلال را در ورزشگاه کویت تماشا کرد و سپس روز سه‌شنبه تماشاگر بازی شارجه - پرسپولیس بود.

بیشتر از ورزش