ویروس کرونا؛ بریتانیا شهروندان‌ خود را از کشتی تفریحی تخلیه کرد

تعداد مبتلایان به این بیماری در کشتی، فقط در یک روز به ۸۸ نفر رسیده

وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرد که در حال تخلیه ۷۴ بریتانیایی از قرنطینه کشتی تفریح دایموند پرنسس است، که به دنبال شیوع ویروس کرونا در میان مسافرانش، در ساحل ژاپن لنگر انداخته است. پیش از این، ایالات متحده شهروندانش را از کشتی خارج کرد.

دولت بریتانیا به دنبال اقدام آمریکا در تخلیه و بازگرداندن ۳۴۰ تن از شهروندانش به آمریکا، تحت فشار قرار گرفته که دست به اقدامی‌ مشابه بزند.

تاکنون بیش از ۵۰۰ تن از مسافران دایموند پرنسس به ویروس کرونا آلوده شده‌اند؛ این بزرگ‌ترین گروهی است که در یک نقطه واحد در خارج از چین به این ویروس مبتلا می‌شود.

روز سه شنبه، مسئولان ژاپنی تایید کردند که تعداد مبتلایان به این بیماری در کشتی، فقط در یک روز به ۸۸ نفر رسیده و مجموع بیماران مبتلا به کرونای کشتی را به ۵۴۲ نفر رسانده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا گفت: «با توجه به شرایط حاکم بر کشتی، در تلاش برای سازمان‌دهی پروازی هستیم که مسافران بریتانیایی دایموند پرنسس را در اسرع وقت به کشور بازگرداند.»

او افزود: «کارمندان ما با شهروندان بریتانیایی کشتی در تماسند تا ترتیبات لازم را برای تخلیه آن‌ها بدهند. ما از کسانی که تاکنون واکنش نشان نداده‌اند می‌خواهیم هر چه زودتر با ما تماس بگیرند.»

به دنبال تقاضای کمک از طرف یک زوج بریتانیایی کشتی، ریچارد برنسون، کارآفرین و بازرگان بریتانیایی، روز شنبه در توییتی نوشت که شرکت هواپیمایی او، ویرجین آتلانتیک، در حال مذاکره با دولت است تا ببیند «آیا کمکی از دست ما بر می‌آید یا نه.»

آقای برنسون به تقاضای کمک دیوید و سالی اِیبِل پاسخ داده که با به شراکت گذاشتن ویدئوهای زنده از داخل کابین‌شان در کشتی، دنبال‌کننده‌های بسیاری را به خود جذب کرده‌اند.

یان شوارتز، رئیس کشتی دایموند پرنسس، گفته است این شرکت با همکاری مقامات مسئول تعداد بیشتری پزشک و پرستار به داخل کشتی می‌فرستد.

اما هنوز روشن نیست که آیا روز چهارشنبه به مسافران کشتی که پس از ۱۴ روز قرنطینه آلوده نشده‌اند، اجازه خروج از کشتی داده خواهد شد یا نه. 

کانادا و استرالیا نیز مانند بریتانیا در صدد تخلیه شهروندان‌شان از دایموند پرنسس و بازگرداندن آنها به کشورهای متبوع خود هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این میان، روز دوشنبه خبرنگار ایندیپندنت گزارش داد که دولت بریتانیا کل ساختمان و اتاق‌های هتلی در نزدیکی فرودگاه هیترو لندن را به عنوان یک مرکز قرنطینه بالقوه، رزرو کرده است. این محل برای مسافران بین‌المللی آلوده به ویروس کرونا و نیز بریتانیایی‌هایی در نظر گرفته شده که از خارج به کشور بازگردانده می‌شوند. 

از ۴۵۰۱ نفری که تا روز دوشنبه در بریتانیا تحت آزمایش کرونا قرار گرفتند، تنها نُه نفر به این ویروس آلوده شده بودند.

مقامات پزشکی چین روز سه شنبه گفتند تعداد تلفات کرونا به ۱۸۶۸ تن و مبتلایان به این بیماری به بیش از ۷۲۴۰۰ تن افزایش یافته است. 

الیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه، روز سه شنبه گفت این «خطر محتمل» وجود دارد که بیماری کرونا تبدیل به یک اپیدمی‌ گسترده شود.

کمی‌ پیش از این، درگذشت یک گردشگر سالمند از عوارض بیماری کرونا در پاریس، نخستین مورد تلفات کرونا در اروپا اعلام شد.

بیشتر از جهان