تخلیه ۳۰۰ مسافر آمریکایی کشتی تفریحی؛ ۱۴ نفر مبتلا به ویروس کرونا

درمان در شرایط ویژه شهروندان آمریکایی ادامه دارد

ایالات متحده اولین کشوری بود که مسافران شهروند آمریکا را از کشتی کروز تخلیه کرد- Eduardo Munoz Alvarez/Getty Images/AFP
EDUARDO MUNOZ ALVAREZ / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

تست شناسایی ویروس کرونا بر روی چهارده تن از شهروندان آمریکایی که مسافران کشتی کروز پرنسس دایموند بودند و به ایالات متحده بازگشتند، نشان می‌دهد آنها به این ویروس مبتلا هستند. 

بیش از ۳۰۰ آمریکایی کشتی را ترک کرده‌اند. کشتی پرنسس دایموند در نزدیکی بندر یوکوهاما در ژاپن پهلو گرفته و قرنطینه شده است. دو پرواز چارتری که آمریکا برای انتقال شهروندانش به ژاپن فرستاد، روزهای یکشنبه و دوشنبه، در دو پایگاه نیروی هوایی این کشور در کالیفرنیا و تگزاس فرود آمدند. 

وزارت خارجه و وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده در بیانیه‌ای مشترک گفتند که مسئولان این دو نهاد پس از تخلیه کشتی، درباره این  ۱۴ مورد مثبت مطلع شدند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دو وزارتخانه فوق گفتند: «پس از مشورت با مقامات وزارت بهداشت و خدمات انسانی از جمله کارشناسانی از دفتر معاونت آمادگی و پاسخگویی، وزارت خارجه تصمیم گرفت به این ۱۴ نفر - که کاملا جدا شده بودند، اجازه دهد که جدای از دیگر مسافران و با حفظ موازین احتیاطی، در هواپیما بمانند تا روند تخلیه تکمیل شود.»

در این بیانیه مشترک آمده است:‌ «هر کسی که علائم را از خود بروز دهد، به قسمت مخصوص منتقل خواهد شد تا درمان شود.»

به گزارش سی‌ان‌ان، مسافرانی که در پایگاه هوایی ترویس در کالیفرنیا فرود آمدند، به تاسیسات بهداشتی همانجا می‌روند. پیشتر آمریکایی‌هایی که در ماه فوریه از ووهان به آمریکا رسیدند نیز به همین بیمارستان منتقل شده بودند. 

همه مسافرانی که جواب آزمایششان منفی بود ولی از زمان فرود برخی نشانه‌های بیماری را از خود بروز داده‌اند نیز برای ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند.

ایالات متحده اولین کشوری بود که مسافران شهروند آمریکا را از کشتی کروز تخلیه کرد. کشتی پرنسس دیاموند از سوم فوریه در ژاپن تحت قرنطینه است. 

تست کرونا از سرنشینان کشتی نشان داد که ۴۵۴ نفر به ویروس مبتلا بودند. این بزرگترین گروه مبتلا به ویروس کرونا در خارج از چین به شمار می‌رود. 

علاوه بر این آمریکایی‌ها، بیش از ۷۰ بریتانیایی نیز سوار کشتی بودند. دفتر نخست‌وزیری بریتانیا روز دوشنبه گفت در حال بررسی احتمال اعزام پرواز به ژاپن است. 

تا کنون بیش از ۷۱ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از هزار و ۷۷۵ نفر - عمدتا در چین، محل شروع ویروس- جان خود را به دلیل ابتلای به این ویروس از دست داده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان