حکیم زیاش برای انتقال ۴۰ میلیون یورویی به چلسی آماده می‌شود

این بازیکن مراکشی کار خود را ابتدا از شهر کوچک درونتن شروع کرد

حکیم زیاش بازیکن مراکشی تیم آژاکس- EMMANUEL DUNAND / AFP

حکیم زیاش، که در حال آماده شدن برای انتقال ۴۰ میلیون یورویی به چلسی است، می‌گوید تجربه فوتبال خیابانی باعث شده که او آن‌قدر حرفه‌ای شود که به ستاره آژاکس تبدیلش کند.

باشگاه چلسی و هلندی‌‌ها این هفته اعلام کردند که طی امضای قراردادی، این بازیکن مراکشی تابستان امسال به لندن منتقل می‌شود، و در صورتی که توقعات از عملکرد او برآورده شود، احتمالا مبلغ انتقال به 44 میلیون یورو افزایش خواهد یافت.

این ستاره آژاکس در شهر کوچک درونتن هلند، جایی که مادرش مسئولیت مراقبت از نه فرزندش را برعهده داشت، بزرگ شد و توانست ناملایمات زندگی را پشت سر بگذارد.

زیاش، پس از ورود به تیم هیرنفین و قبل از انتقال به تفنته و آژاکس، وقت خود را صرف فوتبال در خیابان‌های شهرش کرد تا بالاخره توانست به فوتبالیستی حرفه‌ای تبدیل شود.

از قول او در گفت‌وگو با روزنامه «میرور» گفته شده است: «تنها کاری که کردم این بود که با برادران بزرگ‌ترم و پسران بزرگ‌تر از خودم فوتبال پنج‌ نفره بازی کردم. من همیشه کوچک‌ترین آنها بودم. باید ثابت می‌کردم که می‌توانم بازی کنم – و فکر کنم توانستم به آنها نشان دهم که می‌توانم. یاد گرفتم که چگونه ضربات را بگیرم و پاس بدهم.»

زیاش همچنین گفته است: «برخی بچه‌های بزرگ‌تر مراعات کوچک‌تر بودن من را می‌کردند، اما دیگران هیچ اهمیتی نمی‌دادند و خیلی خشن با من برخورد می‌کردند. اما این هرگز من را آزار نداد. در واقع، تا زمانی که می‌توانستم بیرون بروم و بازی کنم، به هیچ چیز دیگری در دنیا اهمیت نمی‌دادم.»

پس از راه یافتن باورنکردنی آژاکس به نیمه‌ نهایی لیگ قهرمانان، زیاش در پایان فصل گذشته به این تیم پیوست.

این بازیکن ۲۶ ساله پس از امضای قراردادی در تابستان گذشته، در حالی که بازیکنانی چون فرانک دی یونگ و ماتیاس دی لیخت داشتند از آژاکس می‌رفتند، توانست به درخشش خود در قلب تیم اریک تن هاگ ادامه دهد.

زیاش در این فصل هشت گل به ثمر رسانده و ۲۱ پاس گل داده است. او امیدوار است که بتواند عنوان دیگری را در لیگ برتر فوتبال هلند کسب کند. در حالی که تیم آزد آلکمار نزدیکترین رقیب آنها 3 امتیاز عقب است، زیاش امیدوار است همراه با تیمش به لیگ اروپا راه یابد. در این صورت، در مرحله ۳۲ تیم، آژاکس با ختافه روبه‌رو خواهد شد، و پس از آن در ورزشگاه استنفورد بریج به مصاف رقیب بعدی خود خواهد رفت.

© The Independent

بیشتر از ورزش