مارتین فریمن: به کتک زدن فرزندانم افتخار نمی‌کنم

به گفته بازیگر سریال شرلوک،‌ پدر هوشمند بودن واقعا سخت است

مارتین فریمن در حال سخنرانی در کالیفرنیا-Sussman/Getty Images/AFP

مارتین فریمن گفته بچه‌هایش را کتک می‌زند و گاهی به آنها فحش می‌دهد و به آنها می‌گوید «توله سگ!»

این بازیگر، که از شریک قبلی زندگی‌اش، آماندا ابینگتون، دو فرزند ۱۱ و ۱۴ ساله دارد گفت: «یکی از قواعد بچه‌داری این است که آنها را کتک نزنیم و به آنها نگوییم توله سگ، اما راستش من هر دو این کارها را کرده‌ام.»

او به مجله تایمز گفت: «شاید دو بار زده باشم‌شان، ولی بیش از دو بار به آنها گفته‌ام توله سگ. می‌دانم نباید این کارها را بکنم. اما تصویری که از والدین خوب و هوشمند به آدم‌ها نشان داده‌اند باعث می‌شود آنها حس بدی داشته باشند.»

او در ادامه چنین گفت: «این تصویرهایی که نشان‌مان داده‌اند هوشمندی نیست. یعنی هست، بله، این بهترین کاری است که می‌شود کرد. اما معنایش این نیست که چنان پدر و مادری بودن واقعاً سخت نیست. آیا سعی کرده‌اید با منطق چیزی را فقط برای بچه‌ای نوپا توجیه کنید؟ اگر اینطور است، خب، موفق باشید. اگر کسی از عهده این کار بر می‌آید، خیلی هم خوب است و خیر پیش.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فریمن افزود، معمولاً فقط وقتی خواسته بچه‌هایش را «با منطق» در مورد موضوعی متقاعد کند یا وقتی «کاسه صبرش لبریز شده» یا «به آخر خط» رسیده آنها را کتک زده یا به آنها فحش داده.

او گفت: «معلوم است که کتک زدن بچه‌ها کار خوبی نیست. اما گاهی آدم اشتباه می‌کند و ۲۰ سال بعد بچه‌ها از آدم می‌پرسند چرا آن طور با ما رفتار کردی. در مورد کتک زدن، خب به این کارم افتخار نمی‌کنم، اما این کار را کرده‌ام. این را راهی برای حل مشکلات نمی‌دانم. اما می‌دانم که باز هم این کار را خواهم کرد!»

بر اساس اعلامیه حقوق کودک، که سال ۲۰۰۴ تصویب شده، کتک زدن کودکان برای پدرمادر یا سرپرست آنها ممنوع است، مگر آنکه «تنبیه معقولی» حساب شود.

دِیم استر رنتزِن، مؤسس خیریه چایلدلاین، در پاسخ به اظهارات فریمن به مجله تایمز گفت: «پیام من به مارتین این است «از شنیدن حرفت متأسفم چون می‌دانم بچه‌هایت را دوست داری، ولی گمان نمی‌کنم با این رفتارت در حال حاضر در نقطه اوج زندگی‌ات باشی.»

فریمن درباره مجموعه تلویزیونی جدیدش با نام «بچه‌داری» در مورد والدگری صحبت می‌کرد. او در این مجموعه نقش پدری بداخلاق را بازی می‌کند.

اولین قسمت مجموعه بچه‌داری روز ۱۲ مارس از شبکه اسکای وان پخش می‌شود.

© The Independent

بیشتر از زندگی