روایت کیت‌میدلتون از مادربزرگ خارق العاده‌اش

دوشس کمبریج: سعی می‌کنم تجربیات آموخته از مادربزرگم را به فرزندانم منتقل کنم

دوشس کمبریج، ضمن این مصاحبه به پروژه نظرخواهی‌اش تحت عنوان «پنج پرسش عمده در مورد کودکان زیر پنج سال» اشاره کرد- Liam McBurney / POOL / AFP

کیت میدلتون، دوشس کمبریج، از خاطرات کودکی‌اش با «مادربزرگ خارق‌العاده»‌اش سخن گفته است، و این که چگونه تجربیات کودکی به مهارت‌های مادری‌اش در مورد کودکان خودش، کمک کرده است.

دوشس کمبریج روز شنبه در برنامه «مادر شاد، کودک شاد» در گفت‌وگویی با مجری آن، جیووانا فلچر، در مورد تاثیری که مادربزرگش روی او داشته است، سخن گفت.

در جریان این مصاحبه که نخستین حضور کیت میدلتون در یک پادکست بود، همسر شاهزاده ویلیام گفت، اوقاتی را که با مادربزرگش گذرانده است، از خاطرات «برجسته» دوران کودکی‌اش است.

او گفت:«یک مادربزرگ خارق‌العاده داشتم که اوقات بسیاری را با ما می‌گذراند و با ما کاردستی و کارهای هنری انجام می‌داد، ما را برای باغبانی به گلخانه می‌برد، و با ما آشپزی می‌کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مادر سی و هشت ساله شاهزاده جورج شش ساله، شاهزاده خانم شارلوت چهار ساله، و شاهزاده لویی یک ساله، افزود:«من سعی می‌کنم بسیاری از آن تجربیات را که آن موقع از او ( مادربزرگم) گرفته‌ام، اکنون به بچه‌های خودم منتقل کنم.» او گفت، به بودن با آن‌ها در فضای باز «سخت مشتاق» است، زیرا در کودکی اوقات بسیاری را در هوای آزاد می‌گذرانده است. 

دوشس کمبریج گفت:«فکر می‌کنم این برای سلامت جسم و روح بسیار مفید، و شالوده رشد است.»

«این(فضای باز) جوّی عالی برای گذراندن وقت (با کودکان) است، بدون آن که کارهایی از قبیل «باید غذا بپزم» و «باید فلان کار را بکنم»، منحرفتان بکند. و در واقع خیلی هم ساده و آسان است.» 

فلچر که خود مادر سه کودک از شوهرش تام فلچر، عضو گروه «مک فلای» است، تاکید کرد که بی‌توجه به زمینه اجتماعی‌شان، به عنوان پدر و مادر، تمام تلاش خود را برای نگاهداری از کودکانشان می‌کنند.

فلچر ۳۵ ساله گفت:«فرقی نمی‌کند چه کسی باشید، چه داشته باشید یا از کجا آمده باشید، همه ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که با وجود تردید در مورد تصمیماتمان و این که درست عمل می‌کنیم یا غلط، به بهترین وجه از کودکانمان مراقبت کنیم.»   

دوشس کمبریج، ضمن این مصاحبه به پروژه نظرخواهی‌اش تحت عنوان «پنج پرسش عمده در مورد کودکان زیر پنج سال» اشاره کرد.

این نظرخواهی بی‌سابقه که در ماه ژانویه آغاز شد، شامل پنج پرسش کوتاه با هدف شکل دادن به دیدگاه عموم در مورد اهمیت سال‌های نخست زندگی کودک است. در این نظرخواهی، تجربیات دست اول والدین، خانواده‌ها و پرستاران کودک، گنجانده شده است. دوشس کمبریج در مورد این نظرخواهی که تاکنون ۲۰۰ هزار واکنش داشته است، گفت:«در این نظرخواهی از مردم پرسیده‌ایم که در حال حاضر، مهمترین نکات در تربیت کودکانشان چیست.»

«(نتیجه‌گیری از این نظرخواهی) نیازمند وقت بسیاری است. از یک نسل صحبت می‌کنم، اما این نخستین گام است: شروع تعامل در مورد اهمیت سال‌های نخست رشد کودک.»  

«فقط به کودکان شاد و سالم مربوط نمی‌شود. درباره عواقب و پیامدهای یک عمر است.»

گفته می‌شود که این نظرخواهی اینترنتی که یک ماه به طول انجامیده است، عمده‌ترین نظرخواهی‌ای‌ست که تاکنون در این زمینه انجام گرفته است. 

این پروژه به نیابت از بنیاد سلطنتی، توسط شرکت «ایپسوس موُری» انجام شده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی