راه‌اندازی «فیس‌بوک دیتینگ» به تعویق افتاد

این سرویس قرار بود در آستانه روز ولنتاین شروع به کار کند

فیس‌بوک تأیید کرد که راه‌اندازی آن را عقب می‌اندازد تا این کار بدون هیچ مشکلی انجام شود- LOIC VENANCE/AFP

فیس‌بوک در میانه نگرانی‌ها درباره نحوه استفاده از اطلاعات افراد، راه‌اندازی سرویس قرارگذاشتن یا همسریابی خود را به آینده موکول کرد.

به گفته کمیسیون حفاظت از اطلاعات ایرلند، قرار بود این شرکت سرویس جدید خود را برای روز ولنتاین عرضه کند، اما فعلا آن را به تعویق انداخته است؛ چون نهادهای ناظر مطمئن نیستند که این شرکت از داده‌ها و اطلاعاتی که از طریق این سرویس جمع‌آوری می‌شود چه استفاده‌ای خواهد کرد.

فیس‌بوک تأیید کرده که راه‌اندازی این سرویس را به تعویق می‌اندازد، تا اطمینان حاصل کند که این محصول از آمادگی لازم برای عرضه در بازار اروپا برخوردار است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این سرویس قرارگذاشتن اولین بار در ماه مه ۲۰۱۸ رونمایی شد. در آن زمان فیس‌بوک اعلام کرد که قصد دارد شرکت تیندر را خریداری کند و قابلیت جدیدی را به آن اضافه کند که به افراد اجازه می‌دهد از بین کسانی که در فهرست دوستان آن‌ها نیستند دوست پسر یا دوست دختر پیدا کنند.

از آن زمان تاکنون این سرویس در سرتاسر جهان فعالیت خود را گسترش داده است. ابتدا در کلمبیا راه‌اندازی شد و سپس بازارهای عمده مانند ایالات متحده را فرا گرفت.

به گفته کمیسیون حفاظت از اطلاعات ایرلند، فیس‌بوک قصد داشت در ۱۳ فوریه این سرویس را در سراسر اروپا راه‌اندازی کند، اما این کمیسیون تا تاریخ سه فوریه از آن اطلاع نداشت. و از این که شعبه فیس‌بوک در ایرلند تا آن زمان در مورد این سرویس جدید هیچ اطلاعاتی به آن‌ها نداده بود، ابراز نگرانی شدید کرد؛ به ویژه با توجه به این که قرار بود به این زودی راه‌اندازی شود.

کمیسیون مذکور در بیانیه‌ای که در وبسایت خود منتشر کرده، اعلام کرد: «نگرانی ما بیشتر از این بود که در تاریخ سه فوریه هیچ گونه اطلاعات و اسنادی در مورد "ارزیابی پیامدهای حفاظت از اطلاعات" یا فرآیند تصمیم‌گیری در شعبه ایرلند فیس‌بوک به ما داده نشد.»

در این بیانیه آمده است که کمیسیون مأمورانی را به دفاتر فیس‌‌بوک در ایرلند – شعبه این شرکت در اروپا – فرستاده است تا بتوانند اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنند و به فرایند تحویل اسناد مربوطه سرعت ببخشند. سپس، فیس‌بوک اعلام کرد که راه‌اندازی این سرویس را در اروپا به تعویق می‌اندازد.

طبق بیانیه فوق، فیسبوک در ایرلند، شب قبل به کمیسیون اطلاع داده که راه‌اندازی این سرویس را به تعویق انداخته است.

فیس‌بوک تأیید کرد که راه‌اندازی آن را عقب می‌اندازد تا این کار بدون هیچ مشکلی انجام شود.

این شرکت در بیانیه خود نوشته است: «بسیار مهم است که راه‌اندازی "فیس‌بوک دیتینگ" بدون مشکل باشد، به همین دلیل کمی بیشتر صبر می‌کنیم تا مطمئن شویم که این محصول از آمادگی لازم برای عرضه در بازار اروپا برخوردار است.»

© The Independent

بیشتر از جهان