میشل و باراک با کمک مشاور ازدواج از «دوران سخت» عبور کردند

میشل اوباما: مشاوره کمک کرد متوجه شوم هر کسی خودش مسئول شادی و خوشبختی‌اش است

گفتگوی اوپرا وینفری با میشل اوباما در نیویورک-Theo Wargo / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP


میشل اوباما در مورد جلسات مشاوره ازدواجی صحبت کرد که همراه با باراک در آن‌ها شرکت کرده و گفت این جلسات به آن‌ها کمک کرده «دوران سخت زندگی» را پس از تولد دخترانشان در کنار هم از سر بگذرانند.

او روز شنبه در گفتگو با اپرا وینفری در مرکز بارکلیز نیویورک و در مقابل جمعیتی ۱۵ هزار نفری از فراز و نشیب ازدواجش با رییس جمهور پیشین پرده برداشت.

او گفت مشاوره به او کمک کرد دریابد که خودش مسئول خوشبختی و شادی خودش است.

«گاهی آدم به کسی که واقعاً و حضوری بنشیند و به حرف‌هایش گوش بدهد نیاز دارد. اگر بخواهم در این شراکت نقش برابر داشته باشم باید بتوانم خودم را خوشبخت کنم و بدین ترتیب باید تمرکزم را از آنچه او انجام نمی‌داد برمی‌داشتم و بر این متمرکز می‌شدم که می‌خواهم چه همراه باراک و چه بدون او چه سر و شکلی به زندگی خودم بدهم.»

«هرچه بیشتر توانستم خودم را برای خودم تبیین کنم، در رابطه‌مان هم بهتر ظاهر شدم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت سعی می‌کند برای جوانان این نکته را روشن کند که ازدواج چقدر می‌تواند سخت باشد: «ازدواج سخت است و با هم خانواده‌ای را اداره کردن کار سختی است. باید در این راه فداکاری کرد.»

حالا که مالیای ۲۱ ساله‌شان به دانشگاه هاروارد رفته و ساشای ۱۸ ساله هم در دانشگاه میشیگان درس می‌خواند، آشیانه‌شان خالی شده و «وقت و انرژی بیشتری برای محبت‌ورزی» دارند.

«باید همیشه نگران این می‌بودیم که به چه مهمانی‌هایی می‌روند، آیا مشروب در مهمانی بود یا نه، باید می‌فهمیدم والدین میزبان چه کسانی‌اند، برای همین آخر هفته‌ها برایم مایه عذاب بود. حالا که رفته‌اند خدا را شکر می‌کنم.»

«حالا وقت و انرژی بیشتری برای محبت‌ورزی داریم. خودمان دوتاییم و سگ‌هایمان «بو» و «سانی» و «شام». آن‌‌ها هم که حرف نمی‌زنند. سگ‌ها را می‌گویم»

او نظراتش را در مورد ازدواج با نکته‌ای الهام‌بخش به پایان برد و گفت رفاقتشان هسته اصلی رابطه‌شان است.

«داریم به نقطه‌ای باز می‌گردیم که دوباره می‌توانیم همدیگر را ببینیم، چون سخت‌ترین دوران زندگی‌مان را فقط از سر گذراندیم و از آن‌ دوران جان سالم به در بردیم.»

«دوران سختی را گذراندیم، کارهای سختی را با هم به انجام رساندیم. ولی حالا همه را پشت سر گذاشته‌ایم و او را که نگاه می‌کنم هنوز هم می‌توانم همسرم را ببینم. او هنوز همان مردی است که عاشقش شدم.»

این زوج اولین بار همدیگر را در دادگاهی در شیکاگو دیدند و بیست و هشتمین سالگرد ازدواجشان را در روز سوم اکتبر جشن خواهند گرفت.

© The Independent

بیشتر از زندگی