شروع ناامیدکننده تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس که در دیدار با استقلال در خط دفاعی خود اشتباهات فراوانی داشت، با چند تغییر در این دیدار حاضر شد

حال باید دید که تیم فوتبال پرسپولیس در دیدارهای بعدی خود در این گروه چه عملکردی خواهد داشت - عکس از رسانه‌ها 

نخستین بازی از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای تیم‌های ایرانی حاضر در این مسابقات، در روز دوم پیگیری شد. تیم فوتبال پرسپولیس، یکی از نمایندگان فوتبال ایران است که در گروه C این مسابقات حضور دارد. پرسپولیس، که به صورت مستقیم در مرحله گروهی حاضر شده بود، در خارج از خانه و در کشور قطر مهمان الدحیل، صدرنشین لیگ قطر، و یکی از نمایندگان قطری در این رقابت‌ها بود. تیم فوتبال پرسپولیس پس از دیدار حساس خود در بازی شهرآورد، مقابل استقلال، با روحیه خوبی راهی این مسابقه شد.

پرسپولیس که در دیدار با استقلال در خط دفاعی خود اشتباهات فراوانی داشت، با چند تغییر در این دیدار حاضر شد. حضور شجاع خلیل‌زاده از ابتدا و حضور محسن ربیع خواه به جای کامیابی نیا، بشار رسن به جای اوساگونا، محمد نادری به جای محمد انصاری و غیبت سید جلال حسینی، نشان‌دهنده یک بازی کاملا تدافعی از سوی این تیم بود. حضور ماریو مانژوکیچ در خط حمله تیم الدحیل و بن اتیه در خط دفاعی نیز از نکات جالب توجه در این دیدار به شمار می‌رفت. بازی در دقایق اولیه با درگیری زیاد پیگیری می‌شد تا در یک غافلگیری مانژوکیچ موفق شد در دقیقه ۵ گل اول را به پرسپولیس بزند و در همان ابتدای کار شوک بزرگی به پرسپولیس وارد کند. در ادامه تیم پرسپولیس سعی کرد تا با حفظ توپ جریان بازی را در دست بگیرد، اما در دقیقه ۱۳ در عین ناباوری دروازه خود را برای بار دوم بازشده دید و جونیور، بازیکن برزیلی تیم الدحیل، گل دوم را به ثمر رساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پرسپولیس در ادامه، عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان داد و دادن پاس‌های اشتباه، عدم کنترل و کار اضافه با توپ و نداشتن دقت در زدن ضربات آخر، باعث شد تا بازی با همین نتیجه در نیمه اول به اتمام برسد. مهدی ترابی، مهاجم پرسپولیس، نیز در انتهای نیمه اول به دلیل آسیب دیدگی میدان مسابقه را ترک کرد.

در نیمه دوم به نظر می‌رسید یحیی گل‌محمدی باید روش بازی تیم‌ خود را تغییر دهد تا از یک شکست خارج از خانه نجات پیدا کنند. همین ‌گونه هم شد و پرسپولیس در نیمه دوم حاکم بر زمین و میدان بود و توپ را در بیشتر نیمه دوم در اختیار داشت. با ورود آنتونی استوکس به میدان، تیم پرسپولیس آهنگ تهاجمی‌تری پیدا کرد اما همان اشتباهات نیمه اول تکرار شد و موفق نشد گلی را وارد دروازه حریف کند و در اولین دیدار خود شکست تلخی را تجربه کرد. حال باید دید که تیم فوتبال پرسپولیس در دیدارهای بعدی خود در این گروه چه عملکردی خواهد داشت. دیدار دوم تیم پرسپولیس با تیم شارجه امارات، در تاریخ ۲۹ بهمن ماه و در کشورت امارات خواهد بود.

دیگر نماینده ایران، یعنی سپاهان اصفهان، در یک بازی پر گل موفق شد نماینده دیگر کشور امارات، العین، را با نتیجه چهار بر صفر شکست دهد.

بیشتر از ورزش