حمله انتحاری در شهر کابل ۱۳ زخمی و ۶ کشته بر جای گذاشت

این حمله انتحاری در چهارراه قنبر در حوزه پنجم امنیتی پلیس کابل رخ داده است

تا کنون هیچ گروه مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان نیز به رسانه‌ها گفته است که حمله امروز کار جنگجویان آنان نبوده است - عکس از ایندیپندنت فارسی

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد، در نتیجه یک حمله انتحاری در منطقه چهارراه قنبر شهر کابل، شش تن کشته و سیزده تن، زخمی شدند.

بامداد روز سه‌شنبه، ۲۲ بهمن، یک حمله انتحاری در چهارراه قنبر، مربوط به حوزه پنجم امنیتی پلیس کابل، در نزدیکی دانشگاه نظامی مارشال محمد قسیم فهیم، رخ داد که در اثر آن ۶ تن کشته و ۱۳ تن دیگر زخمی شدند.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، پس از این حمله در توییترش نوشت: «در این حمله انتحاری ۲ غیر نظامی و ۴ نظامی کشته شده‌اند و ۱۳ تن، شامل ۸ غیر نظامی و۵  نظامی در این حادثه زخمی شدند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ارگ ریاست جمهوری افغانستان، ضمن محکوم مردن این حمله در بیانیه‌ای گفت: «ملت عظیم افغانستان خواهان پایان خشونت، قطع جنگ، آتش‌بس، صلح پایدار و با عزت است که برای جمهوری اسلامی افغانستان در اولویت قرار دارد.»

در بیانیه ارگ آمده است: «دولت جمهوری اسلامی افغانستان، برای رسیدن به صلح پایدار و باعزت در کشور، تعهد و برنامه تعیین‌شده دارد.»

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی کشور نیز با محکوم کردن این حمله در صفحه فیسبوک خود نوشت: «این حمله تروریستی جنایت ضدبشری و نقض کامل ارزش‌های انسانی، اسلامی و اخلاقی است. تروریستان با چنین حملاتی، پرونده‌های جنایت و وحشت‌شان را قطورتر، شرمساری‌ و قساوت‌شان را بیشتر می‌سازند.»

آقای عبدالله تاکید کرده است: «این حملات، عزم مردم افغانستان را برای شکست تروریسم، جزم‌تر از گذشته می‌کند.»

تا کنون هیچ گروه مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان نیز به رسانه‌ها گفته است که حمله امروز کار جنگجویان آنان نبوده است.

رامین امینی، از ساکنان شهر کابل در مورد این حمله انتحاری به ایندیپندنت فارسی گفت: «متاسفانه دشمنان مردم و کشور ما، به هیچ ارزش و تعهدی پایبند نیستند و هر لحظه که زمینه کشتن مردم افغانستان را مساعد ببینند، به آن اقدام می‌کنند. شما در جریان هستید که بزرگانشان در دوحه قطر با آمریکا، در حال مذاکره‌اند و حکومت افغانستان نیز برای گفت‌وگوی مستقیم با آنان، در حال تعیین یک هیئت است. اما این گروه بدون درک درد و رنج مردم ما و احترام به مذاکرات صلح، باز هم دست به کشتار مردم می‌زنند. این دورنگی واقعا برای ما شهروندان افغانستان نگران‌کننده است.»

آقای امینی افزود: «جالب است که هنوز هیچ گروهی مسئولیت این کشتار را به عهده نگرفته است. اما همه می‌دانند که چنین کشتار‌هایی از گذشته تا کنون، جز کار گروه طالبان در افغانستان کار گروه‌ دیگری نبوده است و بدون شک این حمله نیز به دست طالبان، انجام شده است.»

این انفجار در حالی صورت می‌گیرد که استان کابل و ساکنان این شهر در این ماه‌ های اخیر در آرامش نسبی به سر می‌بردند، اما این انفجار باز هم شهروندان این شهر را نگران امنیت جان خود و خانواده‌هایشان کرده است.

بیشتر از