رنه زلوگر اسکار بهترین بازیگر زن را برای فیلم جودی دریافت کرد

ایفای نقش جودی گارلند، پیشتر جایزه بفتا را نیز نصیب زلوگر کرده بود

زلوگر هنگام دریافت جایزه از «مهاجرانی که با دست خالی اما داشتن یکدیگر و اعتقاد به رویای آمریکایی به اینجا آمدند» تشکر کرد- JEAN-BAPTISTE LACROIX / AFP

رنه زلوگر، جایزه امسال اسکار برای بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.

این دومین اسکار زلوگر پنجاه ساله است که این بار آن را به خاطر ایفای نقش اسطوره هالیوود، جودی گارلند، در فیلم «جودی» دریافت می کند. 

زلوگر به دنبال دریافت اسکار، از «مهاجرانی که با دست خالی اما داشتن یکدیگر و اعتقاد به رویای آمریکایی به اینجا آمدند» تشکر کرد. 

او در جریان یک سخنرانی چهار دقیقه‌ای ضمن قدردانی از ستاره فیلم «جادوگر آز» (جودی گارلند) گفت: «قهرمانان ما، ما را با یکدیگر متحد می‌کنند. با قدردانی از آن‌ها به خودمان یادآوری می‌کنیم که چه کسی هستیم.»

زلوگر اسکار را در رقابت با اسکارلت جوهانسون (داستان ازدواج)، سینتیا اِریوو (هریت)، سیرشا رونان (زنان کوچک) و شارلیز ترون (بمب) به دست آورد.

این دومین جایزه اسکار زلوگر است. او در سال ۲۰۰۴ اسکار بهترین بازیگر نقش دوم را برای بازی در «کوه سرد» دریافت کرد.

او همچنین در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ برای نقش‌هایش در «خاطرات بریجیت جونز» و «شیکاگو» نامزد دریافت این جایزه شد.

زلوگر پیش از اسکار اخیر نیز به خاطر بازی‌اش در نقش جودی گارلند، جوایز معتبری از جمله بهترین بازیگر بفتای بریتانیا را دریافت کرده بود.

مراسم امسال اسکار، برای دومین سال متوالی میزبان نداشت. فیلم «جوکر» نامزد دریافت یازده جایزه، و «مرد ایرلندی» و «روزی روزگاری در هالیوود» هر یک برای ۱۰ جایزه نامزد شده بودند.

© The Independent

بیشتر از فیلم