تیم فوتبال اینترمیلان پیروز دربی شهر میلان شد

بازی آث‌میلان و اینترمیلان یکی از معروف‌ترین دربی‌ها در جهان فوتبال است

شادی تیم اینترمیلان پس از پیروزی-MARCO BERTORELLO / AFP

حساس ترین دیدار هفته بیست و سوم سری «آ» ایتالیا بدون شک دربی معروف شهر میلان دلا مادونینا بود که به بین دو‌تیم اینتر‌میلان و آث‌میلان به میزبانی تیم اینتر میلان در ورزشگاه جوزپه مئاتزا برگزار شد. ورزشگاهی که طرفداران اینتر آن را جوزپه مئاتزا و طرفداران آث میلان آن را سن سیرو می‌نامند. این شهرآورد بدون شک یکی از معروف‌ترین مسابقات فوتبال در سرتا سر دنیا به حساب می آید.

تیم اینتر میلان در حالی پا به این مسابقه گذاشت که در این فصل توانسته با مربیگری آنتونیو کونته و بازیکنان نامداری همچون لوکاکو که به خدمت گرفته است نتایج بسیار خوبی را کسب کند و یکی از شانس‌های قهرمانی در این فصل به شمار می آید. در سمت دیگر میدان تیم آث میلان فصل خوبی را آغاز نکرده است و تعویض مربی در اواسط فصل نیز نتوانسته کمک شایانی به این تیم بکند، اما می‌توان گفت مهمترین اتفاق برای این تیم جذب زلاتان ابراهیموویچ بوده است که به تازگی به این تیم پیوسته و بودن او در زمین می تواند به زیبایی این دیدار اضافه کند. بازی در نیمه اول با حملات گسترده میلان آغاز شد و از همان ابتدای کار معلوم بود که برای برد پا به این دیدار حساس گذاشته اند.

مالکیت بالای توپ و پاس‌های دقیق و‌سریع از بازیکنان میلان کار را برای تیم اینتر دشوار کرده بود اما موقعیت چندانی روی دروازها خلق نمی شد، تا اینکه در دقیقه ۴۰ نیمه اول آنتونی ربیچ روی پاس و‌ضربه سری که از سوی زلاتان برای او زده شد موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند. اما این پایان کار نبود چرا که این‌بار نوبت به خود زلاتان رسید تا چهار دقیقه بعد روی یک ضربه کرنر با ضربه سر گل دوم را به ثمر برساند و کار را برای اینتر بسیار سخت کند و نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاید بتوان گفت بدترین خبر پیش از شروع این مسابقه برای تیم اینتر‌میلان مصدومیت مهاجم آرژانتینی این تیم لئوتارو مارتینس بود که این دیدار را از دست داد وحال شاید در نیمه دوم به میدان آمدن اریکسون دانمارکی که به تازگی از تیم تاتنهام انگلیس به این تیم پیوسته چاره کار اینتر میلان باشد.

با شروع نیمه دوم به نظر می رسید که تیم‌اینتر بازی تهاجمی را برای جبران گلهای خورده در دستور کار خواهد داشت. فشار تیم اینتر لحظه به لحظه بیشتر می‌شد تا اینکه شگفتی در این دیدار اتفاق افتاد و تیم اینتر در همان ابتدای نیمه دوم و در عرض ۲ دقیقه موفق شد دو گل خورده را جبران کند و بازی به تساوی ‌کشیده شد. گل‌ها در دقیقه ۵۱ توسط بروزوویچ‌ دقیقه ۵۲ توسط وسینو‌ زده شد.

بعد از به تساوی کشیده شدن بازی توسط تیم‌میلان بازی به صورتی فیزیکی پیگیری شد و در‌گیری‌ها در میانه میدان بازی را به سمت یک رقابت خشن پیش می برد. هرچه از زمان بازی در نیمه دوم سپری می‌شد تیم اینتر بازی خود را به حریف دیرینه دیکته می کرد تا اینکه موفق شد در دقیقه ۷۰ گل سوم را‌ توسط استفان د فرای وارد دروازه تیم میلان کند و از حریف خود پیش افتاد.

در ادامه تیم میلان سعی کرد تا بازی را به تساوی بکشاند اما توان انجام این کار را نداشت و در نهایت اینتر توانست در وقت‌های اضافه بازی یک بار دیگر توسط روملو لوکاکو دروازه میلان را باز کند و توانست ۴-۲ دیداری را که در ابتدا ۲ بر صفر عقب افتاده بود با پیروزی عوض کند و در صدر جدول هم امتیاز و در کنار یوونتوس قرار بگیرد.

بیشتر از ورزش