اسکار ۲۰۲۰؛ شاخص‌ترین لباس‌ها 

جنبش های سال‌های اخیر، فصل جوایز سینمایی را به شدت تحت تاثیر قرار دادند

کیت بلانشت بازیگر استرالیایی- Kevork Djansezian/Getty Images/AFP 
 

نود و دومین مراسم جوایز اسکار، که پایانی است بر فصل جشنواره‌های سینمایی، روز نهم ژانویه در سالن دالبی هالیوود برگزار می‌شود. 

مراسم اسکار از زمان شروعش در سال ۱۹۲۹ همواره از سوی سینما‌دوستان، باعلاقه و مشتاقانه دنبال شده، اما طی سالیان، این جشنواره به یکی از رویدادهای مهم برای دوستداران مد نیز بدل شده است. از میان درخشان‌ترین ستارگان هالیوود روی فرش قرمز و در مقابل چشم میلیون‌ها بیننده، قوی‌ترین کاندیداها خود را آماده نکته‌سنجی‌های مربوط به دوخت و دوز لباس و شرکت در داغ‌ترین رقابت آن شب می‌کنند:‌ رقابت برای بهترین لباس. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از لباس‌های رسمی کهنه‌نشدنی و ماندگار آدری هپبورن در دهه ۱۹۵۰، تا پیراهن‌های باشکوه و پرزرق‌وبرق نیکول کیدمن در دهه ۹۰، و همچنین لباس‌های خیره‌کننده امروزی بر تن افرادی چون لوپیتا نیونگ و و اما استون، مراسم اسکار بهترین جا برای خودنمایی طراحان طراز اول است تا رابطه نمادین میان سینما و مد را به نمایش بگذارند. 

در سال‌های اخیر، جنبش‌های اجتماعی می تو و وقت تمام است، فصل جوایز سینمایی را به شدت تحت تاثیر قرار دادند. در حالی که از شرکت‌کنندگان در مراسم گلدن گلوب و بفتا خواسته شد تا در حمایت از این جنبش‌ها، با پوشیدن لباس سیاه متحد شوند، چنین دستورالعملی برای اسکار امسال تعیین نشده است. 

 پیشاپیش مراسم اسکار امسال، گلچینی از بهترین لباس‌های مراسم اسکار را جمع‌آوری کرده‌ایم که در تاریخ مد جایگاهی ویژه دارند. 

فهرست کامل نامزدهای اسکار ۲۰۲۰، اینجا ببینید. 

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment/films/news/oscar-nominations-2020-list-best-picture-actor-actress-awards-a9281416.html

مراسم اسکار به شکل زنده از شبکه ای‌بی‌سی در آمریکا و اسکای در بریتانیا پخش می‌شود. 

© The Independent

بیشتر از زندگی