واکنش خشمگینانه ترامپ به عکس دستکاری شده‌اش

در عکس، ناحیه سفید میان چهره و خط موی ترامپ برجسته شده

ترامپ رنگ چهره‌اش را ناشی از «ژن خوب» می‌داند- ( EPA )

دونالد ترامپ تصویر منتشرشده از چهره‌اش را، که حاشیه میان پوست نارنجی و ناحیه سفید خط مویش را نشان می‌دهد، «اخبار بیشتر جعلی» توصیف کرده است. این عکس در دو روز گذشته به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

رنگ چهره آقای ترامپ بارها توجه گزارشگران و منتقدانش را طوری جلب کرده که سلامت روان او را مورد سئوال قرار بدهند. حلقه‌های داخلی کاخ سفید در گذشته گفته‌اند، رئیس جمهوری از دستگاه‌های برنزه و لوازم آرایش خودش استفاده می‌کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هرچه عملکرد شخصی او باشد، واقعیت این است: روز جمعه، چند خبرنگار از آقای ترامپ، در حالی که در بازگشت از سفر به کارولینای شمالی از هلیکوپتر پیاده شده و از باغ جنوبی کاخ سفید عبور می‌کرد، عکس برداشتند.

به دنبال آن، چندین تصویر مشابه رئیس جمهوری از طریق سرویس‌های تصاویر خبرگزاری‌های آسوشیتد پرس، پرس اسوسیشن و خبرگزاری فرانسه و دیگران منتشر شد. 

همه آن‌ها آقای ترامپ را نشان می‌دهد که موهای زردش در میان باد شدید به عقب رفته و خطی سفید را مشخص می‌کند که میان بخش نارنجی شده صورت، اطراف بینی، دهان و اطراف چشمانش، و خط رشد مو در پیشانی و نزدیک به گوش‌هایش وجود دارد. 

اخبار جعلی بیشتر. این عکس به وضوح دستکاری شده، اما باد شدید بود و موهایم خوب به نظر می‌رسد؟ هر کاری برای تحقیر!

اما یک تصویر خاص که توسط ویلیام مون برداشته و در فتو وایت‌هاوس منتشر شده، این تضاد رنگ را بهتر نشان داده است.

آقای ترامپ در واکنش به نوع سیاه و سفید عکس نوشت: «اخبار جعلی بیشتر. این به وضوح دستکاری شده، اما باد شدید بود و موهایم خوب به نظر می‌رسد؟ هر چیزی برای تحقیر.»

عکاس این تصویر، دستکاری در آن را تکذیب کرده است. آقای مون در گفتگو با «بازفید نیوز» تاکید کرد عکس آقای ترامپ دستکاری نشده، اما گفت از «اپلیکیشن اپل برای تطبیق رنگ با عکس» استفاده کرده بوده است.

ریل دونالد ترامپ از شارلوت در کارولینای شمالی به کاخ سفید باز می‌گردد. عکس از ویلیام مون در باغ جنوبی کاخ سفید در روز ۷ ام فوریه ۲۰۲۰- تصاویر کاخ سفید 

آقای مون افزود :«همه عکاس‌ها از همین راه برای تطبیق رنگ عکس استفاده می‌کنند.»

در گذشته، آقای ترامپ رنگ عجیب صورتش را نتیجه نور لامپ‌های صرفه‌جویی در انرژی عنوان کرده و گفته بود استفاده از آن‌ها را (در کاخ سفید) ممنوع خواهد کرد.

او همچنین تاکید کرد، رنگ چهره‌اش ناشی از «ژن خوب» است.

ثبت و ضبط شده که آقای ترامپ تا چه حد بر اهمیت شیک‌پوشی و ظاهر در دستگاه رهبری خود تاکید دارد، و حالا به نظر می‌رسد تصویرش بار دیگر خدشه‌دار شده است.

© The Independent