عمل به توصیه‌های گروه ضدواکسیناسیون جان یک کودک را گرفت

این دومین مورد مرگ کودکان در کلرادو بر اثر آنفلوانزا در این فصل است

بر اساس برآوردهای مراکز پیشگیری از بیماری‌ها در عرض یکسال حدود ۱۲ تا ۳۰ هزار نفر در آمریکا بر اثر آنفلوانزا جان خود را از دست داده‌اند-pexels

پسر چهارساله‌ای بر اثر آنفلوانزا جان خود را از دست داد. بنا بر گزارش‌ها، مادر این بچه با عمل به توصیه‌های اعضای یک گروه ضدواکسیناسیون، در فیسبوک دست به درمان او زده بود.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، هفته پیش وقتی دو تا از چهار فرزند جنوا مونتویا، اهل پوبلوی کلرادو، دچار آنفلوانزا شدند، او برای درمان آن‌ها جویای نظر اعضای گروه «نه به واکسیناسیون اجباری» در فیسبوک شد.

پزشک هنوز ابتلای ناژی، کوچک‌ترین فرزند خانم مونتویا، به آنفلوانزا را تأیید نکرده بود، اما او تب ۳۹ درجه داشت و حالش ناگهان وخیم شد. آن وقت بود که خانم مونتویا به اعضای این گروه گفت، پزشک تامیفلو، دارویی ضدویروس برای درمان آنفلوانزا، تجویز کرده اما «من به حرفش گوش نکردم.»

عکسی که از صفحه این گروه فیسبوکی گرفته‌اند، نشان می‌دهد که خانم مونتویا نوشته: «من مستأصلم و نیاز دارم بدانم برای بچه‌های بیچاره‌ام چه می‌توانم بکنم!» این خانم در پایان نوشته‌اش از حدود ۱۴۴ هزار عضو گروه پرسیده، چه باید به بچه‌هایش بدهد «تا تبشان پایین بیاید و علائم بیماری بهبود پیدا کند.»

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، اعضای گروه به او گفته‌اند به بچه‌هایش، به اضافه شیر سینه‌، آویشن و آقطی بدهد، اما این‌ها درمانی نیستند که علم پزشکی برای آنفلوانزا توصیه می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این منبع خبری گفت، پس از آن مادر جواب داده: «عالی است. امتحانش می‌کنم.»

اداره سلامت عمومی و محیط زیست کلرادو، مرگ این کودک را بر اثر آنفلوانزا تأیید کرده و به ان‌بی‌سی نیوز گفته است، مدارکی دال بر این که آیا کودک واکسینه شده یا نه در اختیار ندارد.

این اداره در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این دومین مورد مرگ کودکان در کلرادو بر اثر آنفلوانزا در این فصل است.»

پس از مرگ این کودک چهارساله، پدرش ناژی جکسونِ پدر، آنچه را بر پسرش رفته بود شرح داد و به دفاع از خانواده‌اش پرداخت.

او به شبکه فاکس ۳۱ گفت: «ایست قلبی کرد و نفس نمی‌کشید. در بیمارستان پوبلو قلبش را دوباره به کار انداختند.»

خانم مونتویا در صفحه‌ای که در وبسایت «گو فاند می» ساخته، اعلام کرده که پزشکان تشخیص دادند این کودک دچار آنفلوانزای بی و پاراآنفلوانزا شده. چندی بعد اعلام کردند دچار مرگ مغزی شده و دستگاه علائم حیاتی را از بدنش جدا کردند.

او در مطلبی که روز پنجشنبه منتشر کرد، نوشت: «می‌خواهم صمیمانه از همه کسانی که برای درمان پسرم ناژی کمک مالی کردند تشکر کنم! با کمال تأسف و تأثر خدمت کسانی که هنوز اطلاع ندارند، اعلام می‌کنم که دستگاه علائم حیاتی را از بدن پسرم جدا کرده‌اند و او درگذشته است. قلب من و همه کسانی که ناژی را دوست دارند شکسته و به درد آمده است.»

آقای جکسون در واکنش به انتقادهایی که درباره ارتباط این خانواده با گروه ضدواکسیناسیون در فیسبوک به آن‌ها می‌شود، گفت: «من اصلاً در جریان هیچ کدام‌شان نیستم.»

او افزود: «نظرات منفی‌تان را برای خودتان نگه دارید، چون در نهایت مهم این است که هریک از این والدین به خانه می‌روند و فرزندانشان را می‌بوسند.»

خانم مونتویا در بیانیه‌ای در کی‌کی تی‌وی گفت: «در حال حاضر من، پدرش و برادرهایش بسیار مصیبت‌زده‌ایم. کل خانواده‌مان داغ‌دیده‌ است و هرکاری باید برایش می‌کردیم، انجام دادیم، اما احساس می‌کنیم نتوانسته‌ایم کاری برایش انجام دهیم.» او مورد این که آیا این بچه واکسن زده بوده یا نه، حرفی نزد. 

آقای جکسون، همسرش و سه پسر دیگر این زوج، از جمله بچه‌ ۱۰ ماهه‌شان، هنوز با آنفلوانزا دست به گریبانند و با توجه به علائمی که داشته‌اند می‌بایست در بیمارستان بستری می‌شدند.

مرگ این کودک چهارساله پس از آن اتفاق افتاد که بررسی‌های میدانی آکادمی پزشکان خانواده در آمریکا، نشان داد ۵۹ درصد والدین گفته‌اند فرزندشان تا به حال حتی یک بار هم علیه آنفلوانزا واکسینه نشده است، چون از این موضوع اطلاع نداشته‌اند یا درک درستی از آن نداشته‌اند.

بر اساس برآوردهای مراکز مراقبت و پیشگیری از بیماری‌ها، از اول اکتبر ۲۰۱۹ تا اول فوریه ۲۰۲۰ بین ۱۲ تا ۳۰ هزار نفر بر اثر آنفلوانزا در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان