هری می‌گوید درحال روان‌درمانی است

شاهزاده هری به دلیل ضربه‌ای که در اثر از دست دادن مادرش خورده، تحت روان درمانی قرار دارد

هری ، مگان و فرزندشان آرچی،به دنبال کناره‌گیری از وظایف سلطنتی، در ونکوور کانادا اقامت کرده‌اند- Dominic Lipinski / POOL / AFP

نشریه نیویورک پست گزارش داده است که شاهزاده هری، نوه ملکه انگلستان، که اخیرا از وظایف سلطنتی‌اش کناره گرفت، گفته است که تحت روان‌درمانی قرار دارد.

او پنجشنبه گذشته در «کنفرانس سرمایه‌گذاری جایگزین» که با همکاری بانک غیرتجارتی «جِی پی مورگان» در فلوریدا برگزار شده بود، توسط «گِیل کینگ» معرفی شد و سخنرانی کرد.

یک منبع مطلع به این نشریه گفت: «هری به سلامت روان اشاره کرد، و این که در اثر ضربه از دست دادن مادرش، در سال‌های اخیر تحت روان درمانی بوده است.

«او در مورد تاثیر وقایع کودکی‌اش بر او، و مشاوره‌اش با کارشناسان بهداشت روان سخنرانی کرد.»  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«هری همچنین در اشاره به «مِگزیت» (کناره‌گیری مگان و او از وظایف سلطنتی) گفت، هرچند (آن تصمیم) برای او و مگان دشوار بوده است، اما از بابت کناره‌گیری از وظایف یک عضو ارشد خاندان سلطنتی احساس ندامت نمی‌کند، زیرا می‌خواهد از خانواده‌اش حفاظت کند، و این که نمی‌خواهد مگان و پسرشان، آرچی، آنچه در کودکی بر او گذشته است، تجربه کنند.»

گفته می‌شود که مگان نیز در آن کنفرانس در یک سخنرانی کوتاه، از عشقش به شوهرش سخن گفته است. این نخستین حضور مشترک این زوج در یک گردهمایی عمومی، پس از کناره‌گیری از وظایفشان به عنوان اعضای ارشد خاندان سلطنتی بوده است. 

همان منبع، به نشریه نیویورک پست گفته است که حضور مگان و هری در آن کنفرانس، «بدون سرو صدا و در میان تدابیر چشمگیر امنیتی» صورت گرفته بوده است و آن دو «به عنوان سخنرانان اصلی این رویداد» دعوت شده بوده‌اند. در حال حاضر روشن نیست که آیا هری و مگان که گفته‌اند برای استقلال مالی‌شان کار خواهند کرد، برای شرکت وسخنرانی دراین کنفرانس دستمزد گرفته بوده‌اند، یا نه.

این نخستین باری نیست که شاهزاده هری گفته است که به دنبال درگذشت مادرش به روان‌درمانی نیاز داشته است. او در سال ۲۰۱۷ در مصاحبه با نشریه تلگراف افشاء کرد که بیش از دو دهه و پیش از آن که به روان درمانی متوسل شود، «تمام احساساتش را در خودش خفه کرده بوده است.»

به دنبال آن، سازمان‌های خیریه روان درمانی از افزایش چشمگیر تعداد مراجعانشان گزارش دادند.

به گزارش نشریه «پیپِل»، هری و مگان و فرزندشان آرچی،  به دنبال کناره‌گیری از وظایف سلطنتی، در جزیره ونکوور کانادا اقامت کرده‌اند. در ماه ژانویه، شاهزاده هری در یک ضیافت شام خصوصی برای موسسه خیریه «سنتبِیل»، گفت که حس می‌کند «گزینه دیگری» جز کناره‌گیری از خاندان سلطنتی برایش وجود نداشته است، اما می‌خواهد خاطرنشان کند که «ما خاندان ( سلطنتی) را ترک نمی‌کنیم.»

او گفت: «تصمیمی که برای خود و همسرم برای کناره‌گیری گرفته‌ام، به آسانی اتخاذ نشده است. این تصمیم، نتیجه ماه‌ها گفت‌وگو و سال‌ها چالش‌هایی است که می‌دانم همواره در رویارویی با آن‌ها موفق نبوده‌ام، اما تا آن جا که به این مورد مربوط می‌شود، چاره دیگری وجود نداشت.»

© The Independent

بیشتر از زندگی