تمامی پنج فرد مبتلا به کرونا در فرانسه بریتانیایی هستند

از آغاز شیوع کرونا، فرانسه یازده مورد ابتلا به این بیماری را تایید کرده است

چند کشور جهان، در تضاد با توصیه سازمان بهداشت جهانی، مقرراتی با محتوای محدودیت سفر و تجارت برای کنترل شیوع کرونا وضع کرده‌اند - ANTHONY WALLACE / AFP

یکی از مدیران کل وزارت بهداشت بریتانیا می‌گوید، تمامی پنج مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا که در فرانسه ردگیری و بستری شده‌اند، شهروندان بریتانیا هستند.

خانم اگنس بوزین در یک کنفرانس خبری گفت که یکی از آن پنج نفر، بین ۲۰ و ۲۳ ژانویه در سنگاپور بوده است، و یکی از بیماران کودک است.

خانم بوزین افزود که همه آن‌ها در یک خانه بزرگ در مرکز اسکی «کُنتَمینه – مونتویی» در نزدیکی «مُون بلان» اقامت گزیده بوده‌اند. بیماران در حال حاضر در بیمارستان بستری‌اند، اما حالشان وخیم نیست.
 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته خانم بوزین، حدود یازده نفر با «مورد اولیه» در سنگاپور در تماس بوده‌اند که آن‌ها نیز برای احتیاط، در بیمارستان‌های «گرنوبل»، «لیون» و «سن اتیَن» (فرانسه) بستری شده‌اند. 

از آغاز اپیدمی شیوع کرونا، فرانسه تاکنون یازده مورد ابتلا به این بیماری را تایید کرده است. تصور می‌شود که سومین بیمار مبتلا به کرونا نیز در سنگاپور به آن ویروس آلوده شده باشد.

ژروم سالومون، مدیر کل سازمان بهداشت عمومی فرانسه، گفته است که تحقیقاتی بین‌المللی برای یافتن رد افرادی که با مبتلایان به کرونا در تماس بوده‌اند، در جریان است. رسانه‌های محلی، به نقل از آقای سالومون گزارش داده‌اند:«ما با مقامات سنگاپور پیرامون کنفرانسی که از ۲۰ تا ۲۲ ژانویه در آن کشور برگزار شد، در تماس نزدیک هستیم. در آن کنفرانس، ۹۴ شهروند خارجی در یک هتل اجتماع کرده بوده‌اند.»

با درگذشت بیش از ۷۲۰ بیمار مبتلا به کرونا، به نظر می‌رسد که این ویروس به مراتب کشنده‌تر از ویروس «سارس» باشد.

چند کشور جهان، در تضاد با توصیه سازمان بهداشت جهانی، مقرراتی با محتوای محدودیت سفر و تجارت برای کنترل شیوع کرونا وضع کرده‌اند.

روز شنبه، دولت هنگ کنگ اعلام کرد که مسافرانی که از چین وارد هنگ کنگ می‌شوند، به مدت دو هفته در قرنطینه اجباری قرار می‌گیرند. تخطی از این مقررات، مجازات حبس و جریمه در پی خواهد داشت.

© The Independent

بیشتر از جهان