برخورد توییتر با محتویات جعلی

توییتر محتویات گمراه‌کننده را در ارتباط با انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حذف می‌کند

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا از توییتر خواسته میان کاربران واقعی و جعلی تفاوت قایل شود- Frederic J. BROWN / AFP

در تلاش برای جلوگیری ازانتشار اطلاعات نادرست، توییتر اعلام کرده است که بخشی از ویدیو‌ها و عکس‌های جعلی را از پلتفرم خود حذف خواهد کرد.

از ماه آینده، توییتر ویدیو‌های مخدوش شده موسوم به «دیپ فیک» (Deepfake) و همچنین عکس‌های دستکاری شده را که ممکن است در میان کاربران سردرگمی ویا سو تفاهم ایجاد کنند، برچسب خواهد زد.  

توییتر در یک پست بلاگ، رئوس مطالب مقررات جدید را بیان کرد: «شما نمی توانید با نیرنگ مطالب ساختگی و مخدوش را که ممکن است زیان‌بخش باشند به اشتراک بگذارید.

«علاوه بر این، ممکن است ما توییت‌های حاوی تصاویر ساختگی و مخدوش را برچسب‌گذاری کنیم، تا به مردم کمک شود اعتبار و اصالت محتوا را متوجه شوند و اطلاعات بیشتری در مورد آن ارائه شود.»

هر محتوایی که به طور فریبکارانه‌‌ای دستکاری شود و در توییتر به اشتراک گذاشته شود، به همان صورت برچسب خواهد خورد و برای هر کسی که آن مطلب را دوباره توییت یا لایک کند علامت اخطار نمایان خواهد شد. نمایش توییت نیز محدود خواهد شد تا بتوان اطلاعات بیشتری در اختیار گذاشت.

ما می دانیم بعضی از توییت‌ها شامل عکس‌ها و ویدیو‌های دستکاری شده‌ای هستند که می‌توانند به دیگران آسیب برسانند. امروز ما مقررات نوین و برچسبی‌ را برای برخورد با این مسأله معرفی می‌کنیم و محتوای بیشتری پیرامون اینگونه توییت‌ها را در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

پس از آنکه کاربران درخواست کردند با اینگونه محتویات برخورد شود، توییتر مقررات خود را بروز کرد- نظرسنجی قوانین توییتر در #TwitterPolicyFeedback بیش از ۶۵۰۰ بازخورد داشت.

توییتر از کاربران سرشناس خود از جمله ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا که از کاربران پروپا قرص توییتر است، نیز نظرخواهی کرد. در کنفرانس اخیر با کارکنان، این کارآفرین در پیامی ویدیویی از توییتر خواست میان کاربران واقعی و جعلی تفاوت قایل شود.

چند روز پس از آن رویداد، او بار دیگر نگرانی خود را از «مسئله پریشان کننده» بات‌ها (bots) و ترول‌ها (trolls) که باعث خدشه‌دار شدن اعتبار توییتر می‌شود ابراز کرد.

این هفته شرکت تسلا به ایندیپندنت گفت که به «سازگاری با روش‌های تکاملی مجرمین» ادامه خواهد داد.

آخرین سیاست بروز شده توییتر، اتخاذ سیاست مشابه‌ای توسط یوتیوب را به دنبال داشت که متعهد شده است محتویات گمراه کننده را در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حذف کند.

مقررات جدید یوتیوب «محتویاتی را که با استفاده از فن آوری، مخدوش یا دستکاری شده‌اند تا کاربران را گمراه کنند و باعث آسیب جدی و چشمگیر شوند» ممنوع کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا و رفراندم برگزیت، شبکه‌های اجتمایی و اپلیکیشن‌های اشتراک گذاری زیر فشار قرار گرفتند تا به موضوع انتشار اخبار نادرست بپردازند، زیرا در آن دوران کسانی از خارج، اخبار جعلی انتشار می دادند تا بر نتایج اثر گذارند.

در حالیکه تا انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا نه ماه باقی مانده است، اما کارزار انتشار اطلاعات نادرست در فضای مجازی پیرامون این انتخابات از هم اکنون در حال انجام است. پیش از تشکیل انجمن‌های حزبی دموکراتها در ایالت ایووا، یک سازمان محافظه‌کار متهم شد که در فیس‌بوک و توییتر اطلاعات نادرست منتشر کرده تا رای دهندگان را گمراه کند.

فیس بوک یکی از شرکت‌هایی است که به شدت زیر تیغ انتقاد بوده است، اما همچنان از ممنوعیت تبلیغات سیاسی و اقدامات دیگر برای پیشگیری از کارزارهای مخرب طفره رفته است.

نیک کلگ، مدیر ارتباطات فیس بوک ازموضع این غول فن آوری دفاع کرده و ادعا می‌کند در دفاع از آزادی بیان است.

او در ماه ژانویه گفت: «در نهایت، باید مراقب محدود کردن آزادی بیان باشید چرا که زمانی که آن را محدود کنید، راه بازگشتی نخواهید داشت.»

© The Independent

بیشتر از جهان