ترامپ: جانشین رهبر القاعده کشته شد

کاخ سفید می‌گوید پایه‌گذار القاعده در شبه‌جزیره عربستان، در حمله آمریکایی‌ها کشته شده است

الریمی مسئولیت تیراندازی مرگبار سال گذشته را در پایگاه هوایی پنساکولا در فلوریدا برعهده گرفته بود- YEMENI MINISTRY OF INTERIOR / AFP

کاخ سفید اعلام کرده که در حمله ضدتروریستی ایالات متحده در یمن، جانشین رهبر القاعده کشته شده است.

قاسم الریمی، رهبر این گروه تروریستی در شبه‌جزیره عربستان، و جانشین رهبر القاعده، ایمن الظواهری، در عملیاتی به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا کشته شد.

الریمی مسئولیت تیراندازی مرگبار سال گذشته را در پایگاه هوایی پنساکولا در فلوریدا، که در آن یک دانشجوی نیروی هوایی عربستان سه سرباز آمریکایی را کشت، برعهده گرفته بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او شاخه القاعده در شبه‌جزیره عربستان را پایه‌گذاری کرد، که به خاطر تلاش برای انجام حملات در داخل سرزمین اصلی ایالات متحده، همواره به عنوان خطرناک‌ترین شاخه این گروه تلقی شده است.

ترامپ گفت به دنبال مرگ او، اکنون آمریکا و متحدانش امنیت بیشتری دارند. او گفت: «ما با ردیابی و از بین بردن تروریست‌هایی که به دنبال آسیب رساندن به ما هستند، از مردم آمریکا محافظت خواهیم کرد.»

در ماه ژانویه، ایالات متحده ۲۱ دانشجوی نظامی عربستانی را به کشورشان بازگرداند و اعلام کرد که این كارآموزان در صفحات رسانه‌های اجتماعی، احساسات جهادگرایانه یا ضدآمریكایی از خود بروز می‌دادند و با «هرزه‌نگاری از کودکان» از جمله در اتاق‌های گفتگوی اینترنتی ارتباط داشتند.

در بیانیه ترامپ آمده است که شواهد اولیه، نشان می‌دهد الریمی کشته شده است.

اواخر ژانویه، یک پهپاد، که گمان می‌رفت متعلق به ارتش ایالات متحده باشد، ساختمانی را در شرق یمن که شبه‌نظامیان القاعده در آن بودند تخریب کرد. همچنین، در تاریخ اول فوریه، ترامپ چند پیام تویتری و گزارش رسانه‌ای دیگر را بازتوییت کرد که تأیید می‌کردند الریمی در اثر این حمله کشته شده است.

آسوشیتد پرس