تایید سومین مورد ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا

سفیر چین در لندن، بریتانیا را به بزرگ‌نمایی ویروس کرونا متهم کرده بود

نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا،‌قفسه‌های محصولات ضدعفونی کننده دست در داروخانه‌های لندن را خالی کرده است-JUSTIN TALLIS / AFP

وجود ویروس کرونا در سومین بیمار در بریتانیا، مثبت تشخیص داده شد.

روز پنجشنبه کریس ویتی، مدیر‌کل پزشکی دولت، گفت که فرد ناشناسی به مرکز تخصصی در سازمان ملی تامین بهداشت (NHS) منتقل شده است.

او تاکید کرد که باور دارد بیمار در حوالی برایتون است، و در بریتانیا به بیماری مبتلا نشده است.

او افزود: «ما اقدامات وسیعی برای کنترل و جلوگیری از سرایت بیشتر بیماری انجام می‌دهیم. NHS  از آمادگی خوبی برای مدیریت این موارد برخوردار است و در حال حاضر به سرعت مشغول شناسایی افرادی هستیم که با بیمار در تماس بوده‌اند.»

هفته گذشته، دو نفر در هتل یورک بیمار شدند که مبتلا به ویروس تنفسی تشخیص داده شدند.

یکی از آن دو نفر، دانشجوی دانشگاه یورک، و دیگری عضو خانواده او بود. هر دو آنها چینی بودند. آنها در واحد‌های قرنطینه بیمارستان رویال ویکتوریا اینفرمری در نیوکاسل بستری هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز سه‌شنبه دانشجوی دیگری در شهر دیده شد که با لباس ویژه پیراپزشکی به بیمارستان منتقل می شود، اما هنوز رسما اعلام نشده است که انها مبتلا به ویروس کرونا بوده‌اند یا خیر.

پس از آن که سفیر چین در لندن، بریتانیا را به واکنش بیش از اندازه متهم کرد، تشخیص جدید ابتلا به ویروس خبرساز شد.

لیو شیایومینگ گفت که توصیه دولت برای خروج اتباع بریتانیا از چین غیرمنطقی بوده است.

او در یک کنفرانس خبری گفت: «ما به آنها گفتیم که واکنش بیش از اندازه کمکی نمی‌کند. ما از آنها خواستیم که توصیه سازمان بهداشت جهانی را به کار گیرند و واکنش منطقی نشان دهند، و از واکنش بیش از اندازه پرهیز کنند.

او افزود: «تمام کشورها، از جمله بریتانیا، باید درک کنند و از تلاش چین حمایت کنند، از واکنش بیش از حد و ایجاد وحشت خودداری کنند، و از همکاری معمولی و تبادل اطلاعات میان کشورها استقبال کنند.»

تا پنجشنبه صبح، تعداد قربانیان ناشی از این ویروس به 565 نفر در جهان رسیده است. در همین حال، روز چهارشنبه ایندیپندنت به طور انحصاری از دستوردولت به تمام بیمارستان‌های بریتانیا مبنی بر ایجاد واحد‌های امن آزمایش ویروس کرونا خبر داد.

در رویدادی دیگر، 80 نفر از اتباع بریتانیا از ووهان پرواز کردند و پنجشنبه آتی از قرنطینه مرخص خواهند شد.  

© The Independent

بیشتر از جهان