دونالد ترامپ، نانسی پلوسی را یک ریاکار مذهبی خواند

ترامپ می‌گوید پلوسی و دمکرات‌ها منافع خود را به منافع کشور ترجیح دادند

رییس جمهور ترامپ در گفتگوی مطبوعاتی روز پنجشنبه در کاخ سفید- AFP

دونالد ترامپ در نخستین رویارویی با نانسی پلوسی، پس از برائت از استیضاح، رئیس مجلس نمایندگان کنگره را در ضیافت مذهبی و سالیانه «صبحانه دعای ملی» به باد انتقاد گرفت و او را یک ریاکار مذهبی خواند. 

آقای ترامپ به عادت همیشه با صراحت در اشاره به خانم پلوسی گفت که دموکرات‌ها او و خانواده‌اش را «زیر رنج فراوان توسط افرادی بسیار نادرست و فاسد» قرار دادند. 

«آن‌ها هرچه می‌توانستند برای نابودی ما انجام دادند، و بدین گونه به ملت ما به سختی لطمه زدند.» آقای ترامپ در خاتمه اظهاراتش در میان تشویق حضار گفت:«وقتی آن‌ها شما را برای هیچ استیضاح می کنند، آسان نیست. اما من نهایت تلاش خودم را می‌کنم.»

آقای ترامپ همچنین گفت، اکنون او (پلوسی) و دموکرات‌ها منافع خود را پیش از منافع کشور قرار داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در اشاره به «میت رامنی»، تنها سناتور جمهوری‌خواهی که در پیوند با اتهام سوءاستفاده ترامپ از قدرت در کنار دموکرات‌ها رای به برکناری آقای ترامپ داد، گفت:«از کسانی که از اعتقادشان برای توجیه آنچه می‌دانند غلط است، استفاده می‌کنند، بدم می‌آید.» آقای رامنی، که یک «مورمون» است، روز چهارشنبه در اظهاراتی در سنای آمریکا گفت مذهب، سوگندی که به عنوان یک سناتور ادا کرده است، و سوگند به خدا، دلایل رای او به برکناری یک رئیس جمهوری از حزب خودش بوده است.  

آرتور بروکس، رئیس سابق انستیتوی محافظه‌کار«آمریکن انترپرایز»، بین اظهارات رئیس مجلس نمایندگان و رئیس جمهوری، نطق کرد. او پس از برخورد علنی میان پلوسی و ترامپ در صحن کنگره که در جریان آن، اقای ترامپ از فشردن دست خانم پلوسی خودداری کرد، خواستار رعایت «نزاکت» شد.

آقای بروکس در اشاره به یک ویدیوی موجود در یوتیوب که در آن او (ترامپ) «با اداهای تحقیر‌آمیز صورت» به زنی  که پیرامون سیاست کشور بحث می‌کند، می‌نگرد، گفت: «تحقیر (اهانت) این کشور را نابود می کند. به برنامه‌های پربیننده تلویزیون نگاه کنید.»

آقای بروکس ضمن هشدار به حضار، گفت:«این عادتی است که جامعه ما را از هم می‌درد.»

دونالد ترامپ سخنرانی‌اش را خطاب به آرتور بروکس آغاز کرد و گفت:«آرتور، فکر نمی‌کنم با تو هم‌عقیده باشم.» و دقایقی بعد، با حمله به خانم پلوسی و آقای رامنی، درعمل نشان داد که با او هم‌عقیده نیست.

رئیس جمهوری محافظه‌کار و عوامگرای آمریکا به دستاوردهای خود، از جمله دعای مدارس و سیاست‌های ضد سقط جنین اشاره کرد و درحالی که سرش را تکان می داد، گفت:«بهتر است روز سوم نوامبر رای بدهید، چون افراد بسیاری هستند که از آنچه می‌کنیم، خوششان نمی‌آید.»

آقای ترامپ، طبق معمول، به دستاوردهای دیگرش، از جمله اصلاح قوانین جنایی آمریکا (دستآورد دوحزبی) و احیای بخش‌هایی از صنایع تولیدی کشور اشاره کرد؛ هرچند، داده‌های دولت حاکی از رکود در این بخش از اقتصاد است.

به رغم هشدار آرتور بروکس، آقای ترامپ گفت که دستگاه رهبری‌اش به «روحیه ملی» جان تازه‌ای می‌بخشد.

© The Independent