توهین ترامپ به سندرز و بلومبرگ در مصاحبه با شبکه فاکس

دونالد ترامپ تمام نامزدهای دموکرات پیشتاز برای انتخابات را مورد استهزا قرار داد

این اولین باری نیست که ترامپ طی روزهای اخیر شکل ظاهری آقای بلومبرگ را مسخره کرده استMARIO TAMA /  AFP

دونالد ترامپ دوباره وسواس خود را درباره اندازه، در مصاحبه پیش از سوپر بول با شبکه خبری فاکس مطرح کرد و به خاطر قد آقای مایک بلومبرگ، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات، به او تاخت. او همچنین ادعا کرد، شهردار سابق نیویورک از امتیازات ویژه‌ای در این رقابت برخوردار است و اظهار داشت، یکی از پیشتازان رقابت دموکرات‌ها برای کسب نامزدی ریاست‌ جمهوری «کمونیست» است.

مجری فاکس از آقای ترامپ پرسید، آیا ماجرای استیضاح به «مشکلی برای کارزار انتخاباتی» وی تبدیل خواهد شد یا اینکه او بعد از رای نهایی مجلس سنا در هفته آینده «بی خیال» این ماجرا خواهد شد.

آقای ترامپ پاسخ داد: «دوست دارم بی‌خیال این قضیه شوم ولی اگر به آن فکر کنید خیلی سخت خواهد بود، چرا که صرفا اقدامی سیاسی و شکار ساحره بود. دموکرات‌ها اهمیتی به راست و دروغ نمی‌دهند ... فقط به دنبال پیروزی هستند.» [شکار ساحره اشاره به تعقیب و مجازات بدون اساس زنان مجرد به اتهام واهی ساحرگی، به طور عمده در قرون وسطی، دارد.]

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس جمهوری به صراحت برنی سندرز، سناتور ایالت ورمانت، را که در نظرسنجی‌های پیش از انتخابات مقدماتی دوشنبه شب ایالت آیوا پیشتاز بود، «کمونیست» خواند. این در حالی است که ظرف ماه‌های پیش همواره به او با کلماتی مانند «افراطی» و «سوسیالیست» نیز حمله کرده بود. در این اقدام، که احتمالا در راستای تخریب رقیب در انتخابات سراسری صورت گرفت، آقای ترامپ ماجرای سفر آقای سندرز در جوانی همراه همسرش به مسکو را به میان آورد و گفت: «واقعا زیبا است، نمی‌خواهم از او بدگویی کنم.» که به نظر می‌رسد صرفا تلاشی برای به شک انداختن رای‌دهندگان درباره آقای سندرز است.

آقای ترامپ به عنوان یک کاندیدا در سال ۲۰۱۶ از اندازه بزرگ دستان خودش تعریف کرد و در روز اول حضور در دفتر ریاست جمهوری، از شان اسپایسر، سخنگوی وقت کاخ سفید خواست تا به اتاق مطبوعاتی جیمز ای بردی رفته و بگوید اندازه جمعیت حاضر در مراسم تحلیف او، بیشترین تعداد در طول تاریخ ایالات متحده بوده است؛ گرچه به شهادت عکس‌ها اصلا این چنین نبود. اکنون هم او به میلیاردر سیاستمدارشده ۱۷۰ سانتیمتری گیر داده است.

آقای ترامپ به شان هنیتی، مجری و مفسر سیاسی شبکه خبری فاکس، گفت: «مدام به کوتوله فکر می‌کنم که برای ایستادن پشت سکوی مناظره به جعبه‌ای زیر پایش نیاز دارد. عیبی ندارد، مشکلی نیست. آدم ممکن است کوتاه باشد، به همین خاطر باید جعبه‌ای زیر پایش بگذارد تا روی آن بایستد، می‌دانید؟ او برای مناظره‌ها به یک جعبه احتیاج خواهد داشت.»

آقای ترامپ در این مصاحبه، که روز شنبه در مجتمع مارالاگو خودش در ایالت فلوریدا ضبط شده است، گفت: «چرا او باید بتواند از چنین امتیاز ویژه‌ای برخوردار شود؟ آیا این بدان معنی است که سایرین هم جعبه‌ای دیگر دریافت خواهند کرد؟» آقای ترامپ تعطیلات آخر هفته سوپر بول خود را در مارالاگو سپری کرد تا برای سخنرانی وضعیت کشور خود در مجلس، برای سه شنبه شب آماده شود. او انتظار دارد در روز چهارشنبه مجلس سنا او را از دو ماده استیضاح تبرئه کند.

بر اساس چندین نظرسنجی انجام شده توسط موسسه ریل کلیر پولتیکس، در سناریوی احتمالی رقابت آقای بلومبرگ با رئیس جمهوری در انتخاباتی سراسری، او ۵.۲ درصد از آقای ترامپ پیشی خواهد گرفت.

آقای ترامپ که همواره علاقه دارد خود و هوادارانش را قربانی توطئه رسانه‌ها و دموکرات‌ها توصیف کند، این بار هم آن‌ها را به خاطر نظرسنجی‌هایی که او را در حال باخت یا با فاصله‌ای اندک پیشتاز رقبای دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری نشان داده، مورد سرزنش قرار داد و به آقای هنیتی گفت: «من باید ۲۵ درصد از آن‌ها بالاتر باشم. آن‌ها واقعا چکار کرده‌اند؟ ... آن‌ها نمی‌خواهند گزارش کنند که وضعیت اقتصاد خوب است.»

آقای ترامپ پا را تا آنجا فرا گذاشت که بگوید قد آقای بلومبرگ به نحوی، دلیل دریافت امتیازات ویژه توسط او در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات است.

او ادامه داد: «کوری بوکر (سناتور دموکرات از ایالت نیوجرسی) و هیچ یک از افراد دیگر نتوانستند امتیازاتی را بگیرند که بلومبرگ اکنون دریافت می‌کند. به نظر من این برای دموکرا‌ت‌ها خیلی غیرمنصفانه است.»

آقای ترامپ، که تمام نامزدهای دموکرات پیشتاز برای انتخابات ۲۰۲۰ را مورد استهزا قرار داد، ادعا کرد از رقابت انتخاباتی رو در رو علیه همشهری نیویورکی خود استقبال می‌کند.

اودر این مصاحبه، که از شبکه فاکس پیش از برنامه سوپر بول در روز یکشنبه ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت محلی پخش شد، گفت: «ولی واقعا عاشق این هستم که به مصاف بلومبرگ بروم. واقعا دوست دارم پیش بیاید.»

این مصاحبه پیش از بازی روز یکشنبه، اولین باری نیست که آقای ترامپ طی روزهای اخیر شکل ظاهری آقای بلومبرگ را مسخره کرده است.

او روز شنبه با استفاده از آخرین لقب تحقیرآمیزش برای بی‌اعتبار کردن رقیب سیاسی خود، توییت کرد: «مایک کوچولو اکنون مشغول مذاکره برای این است که هم به صحن مناظرات دور مقدماتی دموکرات‌ها راه یابد و هم حق این را داشته باشد که در طول مناظره روی یک جعبه یا سکو بایستد. او به چنین توافقی دست یافته، اما اصلا منصفانه نیست.»

آقای ترامپ همچنین در توییتر ادعا کرد که آقای بلومبرگ و کمیته ملی حزب دموکرات در صدد هستند تا انتخابات را علیه برنی سندرز، که پیش از انتخابات دوشنبه‌ شب آیوا پیشتاز نظرسنجی‌هاست، دستکاری کنند.

آقای بلومبرگ در کارزار انتخاباتی خود در لس‌آنجلس گفت: «من روی دستاوردهای خودم و کارهایی که برای اتحاد این کشور و پروژه‌هایی که انجام داده‌ام می‌ایستم. خیلی وقت است که به این کار مشغول هستم. روی صحنی که واقعا مهم است، قد من دو برابر او خواهد بود.»

آقای بلومبرگ افزود: «این دقیقا حاصل محبوبیت ناگهانی من در نظرسنجی‌ها است. از قضا کاندیداهای دیگر می‌ترسند. به نظر من دونالد ترامپ هم اکنون می‌داند که می‌توانم او را شکست دهم. و به زعم من، دلیل بیان چنین اظهاراتی از جانب او همین است.»

او اضافه کرد رئیس جمهوری «درباره همه چیز دروغ می‌گوید.»

در همین حال، آقای ترامپ، با خود رأیی همیشگی خود گفت که هیچ برنامه‌ای برای به تعویق انداختن سخنرانی وضعیت کشور خود در نشست مشترک سران کشور، تا بعد از رای سنا درباره استیضاح ندارد. او گفت: «سخنرانی خود را ایراد خواهم کرد و در باره تمام دستاوردهایی که تا کنون کسب کرده‌ایم، حرف خواهم زد.»

© The Independent