نگاهی به داخل عمارت ۲۰ میلیون دلاری کیم کارداشیان و کانیه وست

جزئیات تزیینات داخلی خانه مجلل این زوج در لس آنجلس در مجله چکیده معماری

کیم و کانیه در طراحی این خانه راحتی چهار فرزندشان را در اولویت قرار داده‌اند-Mike Coppola/ AFP

کیم کارداشیان و کانیه وست در شماره اخیر مجله چکیده معماری به طرفداران‌شان اجازه داده‌اند نگاهی به داخل خانه ۲۰ میلیون دلاری‌ آن‌ها (۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار پوندی) بیاندازند.

در این عکس‌ها علاقه شدید این زوج به چیدمان کمینه‌گرا مشخص است و تالار‌های خانه دل‌باز و تماماً سفیدند و دیوارهایش ساده ساده‌اند.

این عمارت در لس آنجلس قرار دارد و کارداشیان و وست به همراه چهار فرزندشان نورث، سنت، سَلم و شیکاگو در آن زندگی می‌کنند. نوسازی این خانه چهار سال طول کشیده.

معمار بلژیکی وینسنت فون دویسِن طراح اتاق نورث وست بوده، و دیوارهایش را صورتی زنده و روشن کرده. طرفداران می‌گویند انگار این اتاق از فیلم‌های وس اندرسون بیرون آمده.

در خانه کارداشیان مجسمه‌ای از جنس پشم شیشه هم هست که کار مجسمه‌ساز تحسین‌شده‌ بریتانیایی انیش کاپور است. میزها و صندلی‌های سفید این خانه نیز کار ژان رویِر است.

وست در توضیح زیبایی کار فون دویسن به چکیده معماری گفت: «وقتی کارش را دیدم با خودم فکر کردم این مرد می‌توانست طراح خانه بتمن باشد. باید با او کار می‌کردم.»

در ویدیوی پرسش و پاسخی که هم‌زمان با عکاسی این مجله از خانه تهیه شده، کارداشیان به وست توضیح داده که چرا عاشق طراحی کمینه‌گرای خانه شده.

او گفت «فکر می‌کنم من از اولش اینقدر کمینه‌گرا نبودم. یک مدت که با تو زندگی کردم بیشتر کمینه‌گرا شدم.»

«کمینه‌گرایی برای من در این است که چطور وسایل را بچینم و کارها را انجام دهم. می‌دانم چه کجاست. هرچیز جای خود را دارد، حتی ممکن است چیزی در دیوار یا درون کمد مخفی باشد و نتوان آن را دید.»

کارداشیان گفت با توجه به این که زندگی روزمره‌اش خیلی شلوغ و درهم است، دلش می‌خواهد «در خانه همه‌چیز مطلقاً ساده باشد.» او افزود چیدمان خانه «بسیار آرامش‌بخش» است.

این ستاره برنامه‌های تلویزیونی  واقع‌نما در ادامه گفت با آنکه سه سال است در این خانه زندگی می‌کنند هنوز در استخرش شنا نکرده.

او به وست می‌گوید «راستش هنوز از استخرمان استفاده نکرده‌ام. باورت می‌شود؟ اما عاشقش هستم.»

این زن که مادر چهار فرزند است افزود آب استخر «مثل آبزن» گرم است و اغلب بچه‌ها از آن استفاده می‌کنند.

وست توضیح داد اولویت‌شان در طراحی خانه این بوده که برای بچه‌ها مناسب باشد.

او گفت «کلی پله در حیاط پشتی بود و ما می‌خواستیم بچه‌ها بتوانند آنجا با تخته‌اسکیت‌شان بازی کنند. برای همین تا جایی که می‌شد پله‌ها را برداشتم.»

وست افزود وسایل داخل خانه آن قدر کم‌ است که بهترین جا برای بازی بچه‌ها شده.

او گفت «بچه‌ها در تالارهای خانه با اسکوترشان بازی و روی میزهای کوتاه ساخت اَکسل [وِروورت] جست و خیز می‌کنند. این میزها برایشان حکم صحنه اجرا دارد.»

«شاید این خانه مورد خوبی برای بررسی باشد، اما هدف ما این بود که آن را مناسب زندگی خانوادگی‌مان بسازیم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی