مرگ ده‌ها کوالا در جریان عملیات درخت‌بری

"جسد کوالاها آن‌جا افتاده بود. مادرها را همراه فرزندان‌ کوچک‌شان کشته بودند."

درمان کوالایی که در آتش سوزی جنگل‌های استرالیا آسیب دیده است - PETER PARKS / AFP

ده‌ها کوالای مرده، از گرسنگی رو به مرگ و به شدت زخمی را در یک محوطه درخت‌بری در استرالیا پیدا کردند.

این جانوران کیسه‌دار را در یک درخت‌زار اکالیپتوس آبی در ایالت ویکتوریا پیدا کردند که بعد از برداشت ماه دسامبر فقط چند درخت در آن باقی مانده بود.

به گزارش گروه جانوران استرالیا که برای حفاظت از جانوران فعالیت می‌کند، به نظر می‌رسد که در این ملک خصوصی نزدیک کیپ بریج‌واتر حدود ۱۰۰ کوالا را با بولدزر کشته باشند و بقیه را زخمی کرده یا به حال خود رها کرده باشند تا از گرسنگی بمیرند.

سازمان محیط‌زیست، زمین، آب و برنامه‌ریزی(دلوپ) که در حال تحقیق در باره این حادثه است، می‌گوید ابتدا حدود ۳۰ کوالا را روز جمعه بعد از بازدید نگهبانان حیات وحش از این اراضی خارج کردند.

به گفته این سازمان به بقیه هم غذا و آب دادند تا وضعیت پایداری پیدا کنند و سپس ۵۰ کوالای دیگر را به بیرون انتقال دادند.

این سازمان می‌گوید متاسفانه ناچار شدند شماری از کوالاها را در این ملک باقی بگذارند چون زخمی یا از گرسنگی در حال مرگ بودند.

این سازمان هشدار داد اگر مشخص شود «انسان‌ها به عمد» باعث این حادثه شده‌اند سازمان مقررات حفاظت از محیط زیست «سریعاً علیه مرتکبان اقدام خواهد کرد».

این حادثه در حالی رخ داده است که ده‌ها هزار کوالا نیز در آتش‌سوزی سراسری بوته‌زارهای استرالیا جان باختند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از ساکنان محلی به نام هلن اوکلی نخستین کسی بود که روز  چهارشنبه بعد از دیدن «تعداد خیلی زیادی کوالا» در این ملک که فقط «روی یک ردیف درخت» قرار داشتند خبررسانی کرد.

خانم اوکلی در فیلمی که در فیسبوک منتشر کرده اشک‌ریزان می‌گوید که شرکت درخت‌بری« ۵۶ هکتار درخت‌زار را با بولدزر صاف کرد و تمامی کوالاها را کشت»

او افزود: جسد کوالاها آن‌جا افتاده بود. مادرها را همراه فرزندان‌ کوچک‌شان کشته بودند. استرالیایی‌ها باید باید بابت این حادثه شرمنده باشند.

گروه دوستان زمین استرالیا مدعی است که طی عملیات درخت‌بری در هفته گذشته«صدها کوالا» کشته یا زخمی شدند.

این گروه افزود: گویا مردم به چشم خودشان دیدند که با بولدزر لاشه کوالاهای بسیاری را  روی پسماندهای چوب‌بری تلنبار کردند.

گروه جانوران استرالیا می‌گوید «قوانین مختلف و از جمله قانون جلوگیری از رفتار بی‌رحمانه با حیوانات را نقض کرده‌اند» و این گروه برای پیگیری موضوع به مقامات کمک خواهد کرد.

این گروه می‌گوید: «طبق قانون شرکت‌هایی که مالک این درخت‌زارها هستند قبل از شروع عملیات درخت‌بری باید بگذارند که «یابندگان» کوالا آن‌ها را پیدا کنند و صحیح و سالم به جای دیگری انتقال دهند.»

« همچنین طبق قانون مسئول هستند که بعد از درخت‌بری هم رفاه کوالاها را تضمین کنند.»

انجمن فراورده‌های جنگلی استرالیا نیز اعلام کرد به طور مستقل در این باره تحقیق خواهد کرد.

راس همپتون رییس این انجمن می‌گوید: «هنوز مشخص نیست چه کسی درختان را همراه با کوالاها زیر بولدزر برده است ولی قطعاً شرکت‌های درخت‌کاری یا جنگل‌داری این کار را نکرده‌اند.»

«ما از تمامی کسانی که خواهان اعمال قانون به طور کامل در مورد مرتکبان این حادثه هستند حمایت می‌کنیم»

© The Independent

بیشتر از جهان