ویروس کرونا؛ چین ظرف ۱۰ روز بیمارستانی احداث کرد

آمار مبتلایان به ویروس کرونا به بیش از۲۰ هزار نفر رسید

بیمارستان اضطراری  ۱۵۰۰ تخت خوابه دیگری هم در حال ساخت در ووهان است و انتظار می‌رود ظرف روزهای آینده تکمیل شود. - STR / AFP

بیمارستان جدیدی هزار تختخوابی ظرف فقط ۱۰ روز در شهر ووهان، شهری در چین که مرکز گسترش ویروس کرونا است، ساخته شد.

اولین بیماران اکنون در حال پذیرش در بیمارستان پیش‌ساخته هوشن‌شان هستند که پس از مشخص شدن مقیاس شیوع این ویروس در منطقه ساخته شد.

هزاران کارگر ساختمانی ۲۴ ساعت شبانه‌روز را صرف تکمیل این بیمارستان دو طبقه ۶۰ هزار متر مربعی کردند که ۳۰ واحد مراقبت ویژه دارد.

تنها کسانی که به ویروس کرونا مبتلا هستند در بیمارستان هوشن‌شان پذیرش خواهند شد که برای جذب و پذیرش دیگر متبلایان به این ویروس، که اکنون در سایر بیمارستان‌های ووهان بستری هستند، طراحی و احداث شده است.

ژونگ نانشان، یکی از کارشناسان برجسته بیماری‌های مسری در چین گفت، این فضا و محیط جدید برای مقابله با گسترش ویروس حیاتی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او به تلویزیون دولتی سی‌سی‌تی‌وی گفت: «فقدان تخت‌های خالی در بیمارستان‌ها باعث می‌شد مردم مریض به خانه‌های خود بازگردند که خیلی خطرناک است. بنابراین فراهم آوردن فضای اضافی با تخت‌های بیشتر گام بسیاری بزرگی است.»

به‌رغم قرنطینه شدید ده‌ها شهر، از جمله ووهان، و انزوای آن‌ها، این ویروس مرموز هنوز در حال شیوع و گسترش است.

مقامات چین روز دوشنبه گفتند، تعداد کل افراد مبتلا به بیش از۲۰ هزار  نفر رسیده است و تا کنون ۴۱۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیمارستان اضطراری دومی هم، این بار با ۱۵۰۰ تخت خواب در حال ساخت در ووهان است و انتظار می‌رود ظرف روزهای آینده تکمیل شود.

برای تقویت و پشتیبانی خدمه پزشکی خسته و درمانده ووهان نیز ارتش چین ۱۴۰۰ دکتر و پرستار خود را به این شهر اعزام می‌کند.

به گزارش روزنامه دولتی یانگتزه دیلی، در بیمارستان هوشن‌شان تقریبا نیمی از واحدهای پیش‌ساخته برای بندهای قرنطینه طراحی شده‌اند.

یک سیستم تماس ویدیویی پیشرفته نیز به دکتران این شهر اجازه می‌دهد درباره موارد مراجعه با متخصصان در پکن، هزار کیلومتر دورتر، بحث و مشورت کنند.

اتاق بیماران این بیمارستان همچنین یک کمد دو طرفه دارد تا کارمندان بیمارستان بتوانند غذا و موارد مورد نیاز بیماران را از در واقع در طرف راهرو به آن‌ها بدهند، بدون این که نیاز باشد وارد اتاق مریض شوند.

یکی از روزنامه‌های شانگهای نیز گزارش کرد، یک شرکت فن‌آوری چینی - که نامی از آن برده نشده است - روبات‌های دستیار پزشکی به بیمارستان اهدا کرده است که می‌توانند دارو و نمونه‌های آزمایش را در بیمارستان جابه‌جا کنند.

الگوی بیمارستان هوشن‌شان در پی بیمارستان پیش‌ساخته مشابه دیگری بود که هنگام شیوع ویروس سارس، در سال ۲۰۰۳، ظرف چند روز در پکن ساخته شد.

ساختمان آن بیمارستان اکنون در حال بازسازی است ولی مقامات هنوز اعلام نکرده‌اند که آیا قرار است از این بیمارستان نیز برای مداوای مبتلایان به ویروس کرونا استفاده شود یا خیر.

بیشتر از جهان