تصویر سگ گم‌شده روی قوطی آبجو

زنی که سگش را گم کرده بود، با دیدن عکس او روی قوطی آبجو، ردش را پیدا کرد

 هیزل، سگی از نژاد مخلوط است که سه سال پیش گم شده بود- Fox13

در ماه ژانویه، کارخانه آبجوسازی «موتور وُرکس بروئینگ» در ایالت فلوریدای آمریکا تصمیم گرفت تصویر سگ‌هایی را که در مرکز حمایت حیوانات ناحیه مناتی نگهداری می‌شوند، روی قوطی‌های آبجویش چاپ کند، تا مردم به آوردن آن‌ها به خانه یا دادن اعانه به این مرکز ترغیب شوند.

اما برای «هِیزِل» این کارزار به معنی بازگشت به خانه صاحبش، مونیکا ماتیس، بود.

صاحب هیزل به شبکه تلویزیونی کی‌اس‌تی‌پی گفت هیزل، سگی از نژاد مخلوط، سه سال پیش گم شد: «با وجود آن که قلاده به گردنش بود وقتی رفتم او را بیاورم دیدم در حیاط خانه نیست.»

با وجود آن که هیزل میکروچیپ شناسایی داشته، اما اطلاعات آن قدیمی‌ بود و مسئولین مرکز حمایت از حیوانات نتوانستند صاحبش را پیدا کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سرانجام، پس از ماه‌ها تحقیق بی نتیجه، خانم ماتیس از ایالت آیوا به مینه‌سوتا نقل مکان کرد. اما هفته گذشته، در فیسبوک تصویر سگش را روی یک قوطی آبجو دید.

خانم ماتیس در گفتگو با شبکه فاکس ۱۳ درباره لحظاتی که سگش را شناخته بوده گفت: «داشتم فیسبوک را نگاه می‌کردم که ناگهان گفتم: خدای من، این سگ من است.»

خانم ماتیس می‌گوید، هرچند مطمئن بوده این تصویر سگ خودش روی قوطی آبجوست، اما قدری هم تردید داشته و نمی‌دانسته سگش چطور به ایالت فلوریدا رفته است.

او گفت: «جدا فکر کردم رفته است. فکر نمی‌کردم یک بار دیگر او را ببینم. شک داشتم. با خودم می‌گفتم: خدایا شکل اوست اما آیا واقعا خودش است؟»

سرانجام ماتیس با تماس با مرکز حمایت حیوانات مناتی و دادن اطلاعات لازم، مطمئن شد سگ مورد نظر، همان هیزل اوست.

‌هانس وُلگِفارت، سخنگوی مرکز حمایت حیوانات، گفت: «ما تصاویر و سابقه بهداشتی او را دیدیم. این سگ بخش مهمی‌ از خانواده بوده و (خانم ماتیس) توانست با مدارک کافی ثابت کند صاحب اصلی اوست.»

او در ادامه گفت: «راهی برای پیدا کردن صاحب سگ نداشتیم. این باید به مردم یادآوری کند که وقتی در وضعیت‌شان تغییر می‌دهند، اطلاعات مربوط به نحوه تماس با آن‌ها (در میکروچیپ حیواناتشان) به روز شود.»

قرار است هیزل به طور رایگان و به هزینه دوستان مرکز حمایت حیوانات مناتی به خانه‌اش در مینه‌سوتا فرستاده شود. انتظار می‌رود هیزل برای تولد هفت سالگی‌ش به خانواده‌اش بپیوندد.

© The Independent

بیشتر از زندگی