تابلوی ۱۱۰ میلیون دلاری کلود مونه در حراجی نیویورک

نخستین باراست که یک تابلو امپرسیونیست به قیمت بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به فروش می رسد

یکی از تابلوهای کلود مونه نقاش نامدار فرانسوی در حراجی در نیویورک به قیمت ۱۱۰میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروخته شد و یک رکورد جهانی برجا گذاشت.

 تابلو، که یک « شاهکار بی بدیل » توصیف شده بخشی از سری « توده‌های کاه» مونه شامل ۲۵ نقاشی است که  جریان زندگی در نزدیک خانه او در منطقه نورماندی فرانسه را تصویر می‌کند.

این نخستین باراست که یک تابلو امپرسیونیست به قیمت بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به فروش می رسد. پیشتر، در می ۲۰۱۸، یکی دیگر از تابلوهای مونه- Nympheas en Fleur  - به بهای ۸۴ میلیون و ۷۰۰/هزار دلار فروخته شد.

سالن حراج ساتبی گفت « پیشنهادی که برنده شد رکورد قبلی برای بالاترین مبلغی که تاکنون بابت خرید یک اثر مونه پرداخت شده است را شکست، و دوام ارزش و محبوبیت کارهای استاد امپرسیونیست فرانسه را نشان می‌دهد.»

تابلو آخرین بار در ۱۹۶۸ فقط به قیمت دو میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروخته شد، و برای نزدیک یک قرن در دست یک خانواده بود. و فقط یکی از چهار اثر مونه است که در این قرن به حراج گذاشته می‌شود.»

براساس این گزارش خریدار تابلو چهار پیشنهاد دهنده دیگر در حراج را شکست داد. سالن حراج ساتبی نام مالک جدید را فاش نکرده است.

تابلوی مورد بحث یکی از هشت اثر مونه است که در دست بخش خصوصی قرار دارد. ۱۷ اثر دیگر در مجموعه‌های موزه‌های مهم در سراسر جهان، از جمله دورسی در پاریس و موزه متروپولیتن هنر در نیویورک، نگهداری می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر