شکست آبی‌های شهر منچستر برابر شاگردان مورینیو

در حساس‌ترین دیدار هفته ۲۵‌ام لیگ برتر انگلستان تاتنهام برابر منچستر سیتی پیروز شد

 این بازی در زمین خانگی تاتنهام در شهر لندن برگزار شد - BEN STANSALL / AFP

هفته ۲۵م فوتبال لیگ برتر انگلستان با دیدار حساس بین تیم‌های منچسترسیتی و تاتنهام، در حالی به پایان رسید که تیم تاتنهام موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر، تیم پپ گواردیولا را شکست دهد و به رده پنجم جدول رده بندی صعود کند. این دیدار در ورزشگاه خانگی تیم تاتنهام برگذار شد و شاگردان مورینیو، در حالی پا به این دیدار حساس گذاشتند که کاپیتان خود، هری کین، را در اختیار نداشتند. تنها خبر خوب برای آن‌ها برگشت هوگو لوریس، دروازه بان شماره یک این تیم، بود که پس از دوری دو ماهه - به علت آسیب دیدگی و جراحی آرنج، به میدان بازگشته بود. بازی در نیمه نخست متعادل پیش می‌رفت، که در دقیقه ۳۹ یک پنالتی به دلیل خطا روی آگوئرو به نفع سیتی اعلام شد. گوندوغان زننده این پنالتی بود و لوریس موفق شد پنالتی را به زیبایی مهار کند؛ اما در برگشت توپ و برای دریافت دوم، گویا به دلیل برخورد با استرلینگ، داور صحنه را مشکوک به پنالتی مجدد اعلام کرد. در دقیقه‌های بعدی او به کمک بازبینی تصویر ویدیویی رأی خود را تغییر داد و بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم، تیم‌ تاتنهام با در اختیار گرفتن بازی و توپ، کار را برای تیم سیتی سخت کرده بود تا اینکه در دقیقه ۶۱، زینچنکو از سیتی با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد و فشار بر تیم گواردیولا افزایش یافت. استیون برگوین در دقیقه ۶۳ موفق شد گل اول تاتنهام را به ثمر برساند. تیم سیتی - که ده نفره کار را دنبال می‌کرد و دوست نداشت از قافله قهرمانی دور بماند، تلاش کرد بازی را به تساوی بکشاند. در آخر این تاتنهام بود که از این موقعیت نهایت استفاده را برد و موفق شد در دقیقه ۷۱، تیر خلاص را توسط سون، بازیکن کره‌ای خود، به سیتی بزند و موفق شد با ۲ گل از سد منچستر سیتی بگذرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این شکست می‌توان گفت که تیم لیورپول دست نیافتنی خواهد بود، چرا که در حال حاضر اختلاف ۲۲ امتیازی بین این دو تیم به وجود آمده است. از دیگر دیدارهای مهم هفته بیست و پنجم می‌توان به پیروزی پُرگل لیورپول در مقابل ساوت‌همپتون ، مساوی یونایتد در برابر ولورهمپتون و همچنین تساوی آرسنال برابر برنلی اشاره کرد.

بیشتر از ورزش