ویروس کرونا؛ اپل تمام فروشگاه‌های خود را در چین تعطیل خواهد کرد

استارباکس و مک‌دونالدز نیز به طور موقت مغازه‌های خود در چین را تعطیل کرده‌اند

شرکت سوئدی آیکیا، والمارت و شرکت‌های دیگر نیز سفرها و فعالیت‌های خویش در این کشور را محدود کرده‌اند - NICOLAS ASFOURI / AFP

به خاطر ترس از شیوع گسترده کروناویروس، اپل اعلام کرد تمام فروشگاه‌ها و ادارات خود را تا پایان هفته آینده در چین خواهد بست.

تا روز شنبه آمار مرگ و میر این ویروس به حدود ۲۶۰ نفر رسیده و تعداد تایید شده کل افراد مبتلا به آن به بیش از ۱۲ هزار نفر رسیده است.

اپل با صدور بیانیه‌ای گفت: «به خاطر جانب احتیاط را گرفتن و بر اساس آخرین توصیه‌های برترین کارشناسان بهداشت، ما تمام دفاتر، ادارات و فروشگاه‌های خود را تا ۹ فوریه در چین تعطیل می‌کنیم.»

این شرکت گفت مشتاقانه به دنبال بازگشایی فروشگاه‌های خود «در اسرع وقت» است. بعضی از شرکت‌های دیگر نظیر استارباکس و مک‌دونالدز نیز به طور موقت مغازه‌های خود در چین را تعطیل کرده‌اند.

در همین حال، شرکت‌هایی دیگر نیز از کارمندان خود در چین خواسته‌اند با کار از خانه به فعالیت خویش ادامه داده و از سفرهای کاری غیرضروری خودداری نمایند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت سوئدی آیکیا، والمارت و شرکت‌های دیگر نیز سفرها و فعالیت‌های خویش در این کشور را محدود کرده‌اند. پیشتر در هفته جاری اپل سه فروشگاه خود در چین را به خاطر نگرانی درباره شیوع ویروس تعطیل کرد. این شرکت هم در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند خود و هم برای تولیدات و مواد اولیه به شدت به چین وابسته است.

بسیاری از کارخانه‌های مستقر در استان هوبی، از جمله ای‌بی اینبو (AB InBev) و شرکت جنرال موتورز (General Motors Co) نیز فعالیت‌های تولیدی خود را به خاطر شیوع این ویروس به طور موقت به تعلیق درآوردند. 

در نشستی اخیر با سرمایه‌گذاران، تیم کوک، مدیرعامل اپل گفت این شرکت به دنبال یافتن راه‌های جایگزین است تا با آسیب احتمالی به تولیدات خویش در اثر تعطیلی عرضه‌کنندگان خود در ووهان مقابله کند. شهر ووهان که مرکز شروع شیوع این ویروس است محل استقرار چندین شرکت عرضه‌کننده و همکار اپل می‌باشد.

© The Independent

© Reuters

بیشتر از جهان