ویروس کرونا؛ ویرجین آتلانتیک هم پرواز به چین را به حال تعلیق درآورد

ویروس مرگبار کرونا تا کنون بیش از دویست کشته بر جای گذاشته است

این هواپیمایی بریتانیایی، ۳۱ ژانویه، برای آخرین بار از لندن به شانگهای پرواز می‌کند-SPENCER PLATT/GETTY IMAGES NORTH AMERICA/AFP

هواپیمایی ویرجین آتلانتیک هم به جمع شرکت‌هایی پیوست که به خاطر شیوع ویروس مرگبار کرونا که تا کنون ۲۱۳ نفر را کشته است، پروازهای خود به چین را معلق کردند.

این هواپیمایی بریتانیایی، ۳۱ ژانویه، برای آخرین بار از لندن به شانگهای پرواز خواهد کرد و همین هواپیما روز یکشنبه ۱ فوریه باز خواهد گشت.

این تصمیم ویرجین آتلانتیک در پی تصمیم بریتیش ایرویز گرفته شد که تمام پروازهای خود به چین را چند روز پیش لغو کرد.

پروازهای روزانه شرکت‌های هواپیمایی بریتانیایی به شانگهای و پکن تا ۲۹ فوریه لغو شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تصمیم در حالی گرفته شد که وزارت امور خارجه بریتانیا به شهروندان توصیه کرد جز برای امور حساس و اساسی، از سفر به چین خودداری کنند چرا که ویروس کرونا در سراسر این کشور پخش شده است.

البته پروازهای ویرجین آتلانتیک و بریتیش ایرویز به هنگ کنگ تحت تاثیر این تصمیم قرار نگرفته است.

در سراسر دنیا نیز شرکت‌های هواپیمایی دیگر به لغو پروازهای خود به چین ادامه می‌دهند چرا که تقاضای چندانی هم در حال حاضر برای سفر به این کشور وجود ندارد، هواپیمایی‌هایی نظیر کی‌ال‌ام، ایر فرانس، لوفتهانزا، اس‌ای‌اس، ایبریا، ایر کانادا، کتای پسیفیک، و یونایتد. 

شرکت هواپیمایی ژاپنی ‌اِی‌اِن‌اِی، گفت با گسترش ویروس کرونا خرید پروازهای این شرکت به چین برای ماه فوریه در مقایسه با سال گذشته نصف شده است.

بیشتر هواپیمایی‌ها به مسافران فرصت این را داده‌اند که پروازهای خویش را به تاریخ موخرتری به تعویق اندازند.

دیگر هوایپمایی‌هایی هم که هنوز به چین پرواز می‌کنند اتخاذ تمهیدات مختلفی برای مقابله با گسترش این ویروس را اعلام کرده‌اند.

هواپیمایی کُریَن ایر گفت از ظروف یکبار مصرف در پروازهای خود به چین استفاده خواهد کرد تا بعد از پرواز در کیسه‌های بسته به دور ریخته شوند. در طول این پروازها نیز پتو و بالش به مسافران داده نخواهد شد. علاوه بر این تمام خدمه پرواز هم در تمام پروازها ماسک به صورت داشته و دستکش‌های پلاستیکی خواهند پوشید.

در موردی دیگر نیز کتای پسیفیک، شرکت هواپیمایی هنگ‌کنگی نیز گفته است از تاریخ ۳۰ ژانویه به بعد به مسافران بالش، پتو و مجله ارائه نخواهد کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان