صعود دومينيك تيم به فاینال مسابقات تنيس استراليا

دومينيك تيم روز یکشنبه دوم فوریه، به مصاف جوکوویچ می‌رود

دومینیک تیم، تنیس‌باز اتریشی - William WEST / AFP

روز دوازدهم مسابقات اوپن استراليا در حالى كار خود را آغاز كرد كه فقط دو روز به پايان مسابقات باقى مانده است. پس از راهيابى جوكوويچ به ديدار پايانى، فقط يك مسابقه از اين مرحله باقى مانده بود كه دومينيك تيم، مرد شماره پنج تنیس جهان، مقابل الکساندر زورف، مرد شماره ۷ تنیس جهان، قرار گرفت.

به عبارتی می‌توان گفت که نسل جدیدی از تنیس‌بازهای جوان  که در آینده جای بازیکنان فعلی را خواهند گرفت، رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. این دو نفر که در خارج از دنیای تنیس نیز دوستان نزدیکی هستند، برای نهمين بار به مصاف يكديگر رفتند. در ٨ مسابقه قبلى ۶ پیروزی از آن تیم و ۲ پیروزی از آن زورف شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هر دو‌تنیس‌باز موفق شده بودند برای اولین بار به مرحله نیمه پایانی این مسابقات صعود کنند. بازی در حالی آغاز شد که به نظر می‌رسید هر دو بازیکن مقداری دچار اضطراب هستند. ست اول را زورف بهتر آغاز کرد و سرویس‌های پر قدرت و ضربات فورهند قوی، کوتاه و عمیق کار را برای تیم سخت کرده بود و همین موضوع، پیروزی ۶-۳ را در ست اول برای زورف رقم زد. در ست دوم بازی بسیار نزدیک‌تر پیش رفت و دومینیک نسبت به ست اول عملکرد بهتری داشت. او که با ضربات زاویه‌دار کار را برای زورف سخت کرده بود، موفق شد ست دوم را ۶-۴ پیروز شود. به نظر می‌رسید که تماشاگران شاهد بازی طولانی و زیبایی خواهند بود.

در ست سوم‌‌ نیز بازی بسیار نزدیک بود و‌هر دو‌تنیس‌باز کمتر دچار اشتباه می‌شدند که همین موضوع این ست را به تایبرک کشید. اما این دومینیک تیم بود که با یک نمایش عالی موفق شد ست سوم را در تایبرک ۷-۶ پیروز شود. زورف که خطر را احساس می‌کرد و دوست نداشت شانس اولین حضور خود در یک مسابقه گرند اسلم را از دست بدهد، در ست چهارم تلاش مضاعفی از خود نشان داد؛ اما تیم جوان نشان داد که شکست دادن نادال اتفاقی نبوده و آمادگی خود را در ست چهارم‌ نیز نشان داد. او موفق شد این ست را نیز در تایبرک ‌۷-۶ پیروز شود و راهی دیدار پایانی شد. دومينيك تيم روز یکشنبه دوم فوریه، به مصاف جوکوویچ می‌رود. این سومین فینال دومینیک‌ در مسابقات گرند اسلم محسوب می‌شود.

بیشتر از ورزش