ویروس کرونا؛ لغو کلیه پروازهای بریتیش ایرویز به چین

این شرکت هواپیمایی علت این تصمیم را اولویت ایمنی مسافران و کادر پرواز اعلام کرد

دولت بریتانیا  اقدام  به بیرون بردن صدها تن از اتباع این کشور از ایالت هوبی کرده است - AAMIR QURESHI / AFP

شرکت هواپیمایی بریتیش‌ ایرویز به علت نگرانی از شیوع ویروس کرونا، کلیه پروازهای خود را به چین لغو کرده است.

این اقدام به دنبال توصیه دولت بریتانیا علیه سفر به چین - مگر در موارد ضروری - انجام گرفته است. تاکنون عوارض ناشی از کرونا، جان ۱۳۲ نفر را گرفته است.

در وبسایت شرکت بریتیش ایرویز هیچ پروازی به چین در ماه‌های ژانویه و فوریه به چشم نمی‌خورد. در گذشته، این بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی بریتانیا، همه روزه از فرودگاه هیترو به شانگهای و پکن پرواز داشت.

روز چهارشنبه، بریتیش ایرویز در بیانیه‌ای گفت:«ما از مشتریان‌مان پوزش می‌طلبیم، اما ایمنی مسافر و کادر پرواز برای ما در اولویت است. مسافرینی که قرار بوده در روزهای آینده به چین یا از چین پرواز کنند، برای اطلاعات بیشتر به وبسایت بی ای. کام مراجعه کنند.»

اما قرار است این خط هوایی همچنان دو پرواز روزانه خود را به هنگ کنگ را - که در فهرست منطقه ممنوعه دولت قرار نگرفته، ادامه دهد. مقصد مسافرانی که پیشتر قرار بود به پکن یا شانگهای پرواز کنند، احتمالا به هنگ کنگ تغییر خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز سه‌شنبه، وزارت خارجه بریتانیا منطقه سفر ممنوع اتباع خود را - به خاطر سرایت ویروس کرونا به حدود ۶ هزار نفر، به تمام چین گسترش داد. پیشتر، دولت بریتانیا فقط در مورد سفر به ایالت «هوبی» که شهر ووهان، مرکز شیوع بیماری در آن قرار داشت، هشدار داده بود.

دولت بریتانیا در مرحله نهایی اقدام به بیرون بردن صدها تن از اتباع این کشور از ایالت هوبی کرده است. ضرب‌الاجل تقاضای بریتانیایی‌ها از کنسولگری این کشور برای خروج از هوبی، ساعت ۱۱ بامداد روز چهارشنبه به وقت محلی، به سر می‌آید. 

دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا، گفته است مسئولان «به فوریت در حال به انجام رساندن ترتیباتی هستند که برای بیرون بردن اتباع بریتانیا از ایالت هوبی در این هفته درنظر گرفته شده و با آن‌ها درباره مورد به‌روز کردن ملزومات‌شان تماس گرفته‌اند.»

برآورد شده که حدود دویست بریتانیایی با هواپیما از هوبی و مناطق اطراف آن تخلیه خواهند شد.

بارونس مورگان، وزیر فرهنگ بریتانیا، می‌گوید لغو پروازهای بریتیش ایرویز به چین به دولت «انگیزه بیشتری» برای ترتیبات مربوط به سفرهای اضطراری می‌دهد.

او در برنامه صبحگاهی شبکه بی بی سی گفت: «وزارت خارجه با مسئولان (کنسولی) در چین، پیرامون ردیابی و شناسایی اتباع بریتانیا همکاری خواهد کرد. ما آن‌ها را در اسرع وقت و به محض آن که بتوانیم برنامه‌های مربوطه را ترتیب بدهیم، به کشور بازخواهیم گرداند.»

او افزود: «بی‌تردید، تصمیم بریتیش ایرویز انگیزه بیشتری به دولت می‌دهد که برنامه‌های دیگری ترتیب داده و آن را به شراکت بگذارد.» 

هرچند تاکنون ۹۷ نفر در بریتانیا مورد آزمایش کرونا قرار گرفته‌اند، اما موردی از این بیماری در این کشور گزارش نشده است. با وجود این مقامات بهداشت عمومی هشدار داده‌اند احتمال دارد پای ویروس کرونا به بریتانیا باز شده باشد.

مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا، می‌گوید کسانی که از شهر ووهان باز می‌گردند باید به تصمیم خودشان، تا ۱۴ روز که دوره نهفتگی ویروس است، از خانه خارج نشوند حتی اگر عوارضی نداشته باشند.

تاکنون چهار مورد بیماری در آلمان گزارش شده که پس از فرانسه بیشترین موارد ابتلا به کرونا را در اروپا داشته است.

جز بریتانیا، چند کشور دیگر از جمله فرانسه، آلمان، کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن در حال بیرون بردن اتباع خود از مرکز شیوع بیماری در چین هستند. 

شهرهای عمده چین به منظور جلوگیری از گسترش اپیدمی کرونا قرنطینه شده و مقامات شهر ووهان به سرعت درحال ایجاد درمانگاه‌های جدیدی برای درمان کرونا هستند.

© The Independent

بیشتر از جهان