تلاش تیم حقوقی ترامپ برای بی‌اعتبار کردن تحقیقات دمکرات‌ها

سناتورهای دمکرات استدلال‌های تیم حقوقی ترامپ مضحک و غیرواقعی می‌دانند

ترامپ در کنار نتانیاهو ،طرح‌های بلندپروازانه خود برای ایجاد صلح در خاورمیانه را اعلام کرد-MANDEL NGAN / AFP

روز سه‌شنبه تیم حقوقی دونالد ترامپ اظهارات نهایی خود را در جریان محاکمه استیضاح رئیس جمهور در مجلس سنای ایالات متحده ارائه کردند، و تلاش کردند که تحقیقات دمکراتها در مورد رفتار رئیس جمهور با دولت اوکراین و تمرکز او بر هانتر بایدن (پسر جوبایدن کاندیدای حزب دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۰) را بی‌اعتبار کنند.

دفاعیات نهایی در حالی ارائه شدند که سناتورهای دمکرات معتقدند که استدلالهای تیم حقوقی ترامپ «بی‌معنی»، «مضحک» و «کاملا غیرواقعی» هستند. در حالی که با ارائه آخرین اظهارات از سوی تیم وکلای ترامپ مرحله اول محاکمه پایان یافت، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثریت چشمگیری از نسل هزاره‌ای‌ها در سرتاسر کشور از استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند. 63 درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند گفته‌اند که می‌خواهند سناتورها به اخراج رئیس جمهور از دفتر بیضی رأی بدهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از آنکه یاداشت جدیدی از جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ منتشر شد که ظاهرا نشان می‌دهد رئیس جمهور در درخواست برای تحقیقات سیاسی درباره جو بایدن نقش مستقیم داشته است،  قرار شد که در پایان هفته، سنا در مورد احضار شاهدان بیشتر در جریان محاکمه استیضاح رأی بدهد.

در عین حال، امروز رئیس جمهور قبل از آنکه عازم وایلد‌وود در نیوجرسی شود تا جدیدترین کارزار «بزرگی آمریکا را حفظ کن» را برگزار کند، در کنار نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، طرح‌های بلندپروازانه خود برای ایجاد صلح در خاورمیانه را اعلام کرد.

او همچنین از وزیر امور خارجه، مایک پومپئو در رویارویی وی با رادیو عمومی ملی حمایت كرد و در توییتی بیش از پیش از رسانه‌ها انتقاد کرد. یکی از این رسانه‌ها معروف و دیگری کمتر شناخته شده است.

ترامپ در هنگام اعلام طرح صلح دولت برای خاورمیانه در اتاق شرق، پمپئو را معرفی کرد و گفت اینکه او در هنگام ورود اینگونه با استقبال گرم کارکنان و مهمانان کاخ سفید روبرو می‌شود تحسین‌برانگیز است.

رئیس جمهور گفت «آن گزارشگر نمی‌تواند آسیب چندانی به شما زده باشد. به نظر من، در واقع، شما خوب کاری با او کردید.»

ماری لویس کلی، رادیو عمومی ملی، با مصاحبه کوتاه خود در روز جمعه پمپئو را عصبانی کرد، و طبق گزارشها، پس از مصاحبه پمپئو در دفتر خود او را سرزنش کرده است. به دنبال آن، وزارت امور خارجه روز دوشنبه اعلام کرد به میشل کلمن گزارشگر رادیو عمومی ملی اجازه نخواهد داد که در سفر آتی پمپئو به اروپا و آسیای مرکزی او را همراهی کند. روز سه‌شنبه، رادیو عمومی ملی بلافاصله در مورد سخنان رئیس جمهور اظهارنظر نکرد.

صبح سه‌شنبه، رئیس جمهور در توییتی دون لمون، گزارشگر سی‌ان‌ان، را به خاطر اینکه در برنامه آخر هفته او، دو نفر از مهمانان، روب دمو را به خاطر حمایت از ترامپ مسخره کرده بودند، به باد انتقاد گرفت و به او توهین کرد. این توهین ترامپ با سرزنش برخی از رسانه‌های محافظه‌کار روبرو شد.

او همچنین در تویتی از شبکه محبوب خود، کانال فاکس‌نیوز، انتقاد کرد و گفت آنها با دعوت کردن سناتور دمکرات جهت بحث در مورد استیضاح، «سعی کرده‌اند از نظر سیاسی بی‌طرف باشند».

ترامپ گفت کریس والاس کارمند فاکس‌نیوز، که روز دوشنبه یکی از مهمانان این شبکه را به شفاف نبودن و طفره رفتن در بحث شاهدان استیضاح متهم کرده بود، نباید در یک کانال کار کند.

ترامپ توییت کرد: «چه بلایی سر فاکس‌نیوز آمده است؟ فقط من می‌دانم!»

گزارش بیشتر از آسوشییتد پرس